תחרות עמל במרחבי ישראל – חיים בסרט

שבילי ישראל א

מתי בפעם האחרונה עצרתם את הלימודים בבית הספר ל 4 שעות של משחק?
עמל במרחבי ישראל- חיים בסרט – יוצאת לדרך!
עמל בשבילי ישראל הינה תחרות שנערכה 8 שנים בין כל תלמידי כיתות י ברשת עמל.במשחק "עמל בשבילי ישראל", לא מדובר במשחק מחשב, אלא במשחק המערב מציאות ״ממשית״ עם מציאות וירטואלית. בני הנוער נשלחים לשטח בעזרת מפות דיגיטליות, אפליקציות ניווט, אפליקציות אסטרונומיות, ביולוגיות, בליווי מילונים לאינספור שפות, מדריכי שטח בסוואהלית, ואפליקציות מתמטיות, מפעילים מציאות רבודה כדי לפתור חידות וגם ״סתם ככה״ שולחים הודעות טקסט או מיילים ואפילו צריכים להשתמש ב"כלים מיושנים", כגון רדיו וטלוויזיה. התלמידים מכינים פודקסטים לרדיו, מעלים סרטונים ליוטיוב, מכינים עבודות מיוחדות בעזרת סמארטפונים ואייפדים, צובעים, משחקים, משתעשעים ובסופו של דבר מרחיבים את עולמם באין ספור מידע. נושא הרב תרבותיות תמיד היווה נדבך מיוחד בתחרות. אנו יוצרים קבוצות רב תרבותיות משלושה בתי ספר שונים, מאזורים שונים בארץ, המשתפים בינהם פעולה, באופן אקטיבי, בכל מדיה אפשרית, בכל רשת חברתית, על מנת לנצח כקבוצה! הפעילות מתבצעת במקביל בקבוצה מיוחדת בפייסבוק. קבוצות בתי הספר מזרימות תוצרים של משימות מיוחדות במשך 4 שעות של פעילות. צוות התחרות שופט את התוצרים, מנקד ומעלה 24 בתי ספר (8 קבוצות משותפות) לשלב הגמר. 

seret-1024x553

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה: ״אצלנו בעמל רוצים ללמוד בעולם של אי ודאות, להתחבר לחיים האמיתיים לגלות עולמות חדשים, לחשוב וליצור. הלכנו עם זה צעד אחד קדימה ואם אי אפשר כעת ללמוד במרחבים הפיזיים של החיים, בואו נלמד בעולם ה״אמיתי״ של בני הנוער: בנטפליקס, בסרטים, ברשתות…בחרנו סרטים ויצרנו מהם משימות למידה מאתגרות, מסקרנות, ניצלנו את ההזדמנות להפיק תובנות על החיים ולחשוף את התלמידים לתרבויות ואומנויות, ונושאים שלא הכירו.ולא ויתרנו על היחד . נכון שלא ניתן להתקהל, כפי שעשינו מדי שנה, אבל ניתן ליצור צוותים משותפים של יהודים וערבים של תלמידים מהמרכז והפריפריה שעובדים כצוות ומתחרים מול צוותים אחרים. אז בואו תטעמו מהחוויה הלימודית שיצרנו.

אורית להב:  עמל במרחבי ישראל- חיים בסרט 2021 – שלב א – היה כלכך מרגש. מתי בפעם האחרונה ראיתם את ראש העיר חדרה צבי גנדלמן מרואיין ע״י תלמידות מהרב תחומי עמל תל שבע ומהרב תחומי עמל למדעים ואומנויות חדרה?  או את ראש העיר תל אביב רון חולדאי מרואיין ע״י תלמידי הרב תחומי עמל הולץ חיל האוויר? אולי ראיתם את תלמידי מחט עמל טבריה מראיינים את סגן ראש העיר של הוד השרון מאיר חליאני, שמסתבר שלמד עם מנהלת בית הספר של מחט טבריה…ואולי את מנהל מחלקת החינוך בטבריה בראיון מעניין עם תלמידי מחט עמל רעות שבמחנה נתן באר שבע? את תלמידי הרב תחומי עמל צפת מראיינים את ראש אגף החינוך באל קסום?
מתי ראיתם את בנות מחט עמל טבריה רוקדות את אגם הברבורים? מתי ראיתם תלמידים מנגנים את יונתן הקטן…. היום המיוחד הזה של התחרות עמל במרחבי ישראל 2021 שלב א מאחורינו. כמה מרגש לצפות בתוצרים ולהבין מה עבר עליכם, מנהלים, מורים, רכזים, תלמידי כיתות י של עמל. תודה ענקית לכל המשתתפים

Tהדסה קובי, מנהלת מח"ט עמל טבריה: לרונית,לשאול, לאושי ולאורית היקרים ולכל צוות הפדגוגיה של רשת עמל שהרימו את היום הנפלא הזה. יום של הפנינג צבעוני, משמח, רבגוני, משימות שמתאימות לכל תלמיד, שמאפשרות לכל סוגי האינטליגנציות לבוא לידי ביטוי. אין ילד שלא מצא את מקומו בקרנבל הצבעוני של השיר הריקודים, מעגל הדיעות, הציור, היצירה, הכתיבה, תכנון מסדרון החלומות, הכל הביא לידי ביטוי משימות חקר שבסופן – מטלת ביצוע יפהפיה. הראיונות עם ראשי הערים היו מרגשים במיוחד. גילינו שסגן ראש עירית הוד השרון הוא יליד טבריה, גדל בטבריה והתחיל את דרכו בעבודת כפיים עם אביו -ממש  כמו תלמידנו. התלמיד שלנו שראיין אותו – הוא בן למשפחה שגרה בשכנות למשפחת סגן ראש העיר. בתום הראיון סיכמנו על ביקורים הדדייים ושיתופי פעולה בין העיריות. בראיון אחר ראיינו תלמידים בדואים את מנהל מחלקת החינוך שלנו – היתה התרגשות גדולה כששמנהל מחלקת החינוך התעניין בתלמידים וראיין אותם. יום מרביב ומרחיב לב של  למידה אחרת במיטבה. אנחנו חייבים לציין את התכנון המושלם של היום מעבר ליצירתיות של המשימות. הצוות שלי דיווח כי כל תהליך ההכנה, הציוות לצוותים, התמיכה המעולה לאורך כל התהליך של אורית -בסבלנות, באורך רוח, בקולגיאליות, בשקט, בהקשבה לצרכים ולאתגרים, ומעל לכל הארגון המושלם של המשימות ואופן העלאת התוצרים – תרם ליופי ולהנאה וכמובו לסיפוק של התלמידים ושל צוות המורים. תודה לכולכם מקרב לב. אין ספק שרשת עמל מובילה בפדגוגיה שתפורה מעשה ידי אומן לצרכים וליכולות של התלמידים. 
 

רחל קוצ'ין, מנהלת עמל שרונים: תודה על חוויה מרגשת ופדגוגיה במיטבה, אחרת, עכשווית שמפעילה את הצוות והתלמידים בשותפות מענינת. לתלמידינו ניתנה ההזדמנות להוכיח יכולות וכישורים שהם מעבר ללמידה שגרתית  והמיפגש היומי בתקופה מאתגרת זו. בית ספרנו מרבה לקיים פעילויות ברוח: " אצלנו עושים את זה אחרת" כמו חדרי בריחה ולמידה בפארק האקולוגי לידינו, לשם גם הזמנו את צוות ומורי מח"ט טבריה לביקור. מצרפת את אחת המשימות "במעגל של דן שילון" בו ניתן לראות כיצד מתן במה, תרתי משמע, מעצים את התלמידים. מדובר בתלמיד עולה חדש שנשא נאום חוצב להבות בשפה הרוסית, כפוטין נשיא רוסיה, וקרא לכל התלמידים לצאת להתחסן! :) מחכים לשלב ב'!
 

לקבוצת הפייסבוק של התחרות – לחצו כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *