תלמידי י"ב מהרב תחומי עמל ב' פתח תקווה, זכו בציון לשבח על המצאתם "מקל חכם ללקויי ראייה" בתחרות המדען הצעיר

WhatsApp Image 2021-03-16 at 21.35.40

שני תלמידי י"ב מהרב תחומי עמל ב' פתח תקווה, ליאור סטרוב ומאי שעשוע, זכו בציון לשבח בתחרות המרתקת של מדענים ומפתחים צעירים בישראל !  קראו עוד על פרויקט מקל הנחייה האלקטרוני לעוורים וללקויי ראייה, התקווה לעתיד:
לקות ראייה מקשה על אנשים לראות כשורה את סביבתם באופן ברור. כדי להתנייד במרחב הציבורי ולהימנע ממכשולים לרוב הם ישתמשו במקל או כלב נחייה. ללקויי הראייה לא יהיה מידע לגבי מיקומם הגיאוגרפי, ויהיה להם קושי להתנייד במרחב חדש, ויצטרכו להיעזר באנשים שלא תמיד נמצאים בסביבה. המערכת שפותחה מסייעת לבעלי לקות ראייה ומקלה בחיי היום יום ע"י מתן מידע על מיקומם והמכשולים שלפניהם. המערכת מונגשת ללקויי ראיה מעצם היותה בנויה על מקל, היא פועלת בעזרת שימוש בחיישנים ובנתוני הGPS מהטלפון שמועברים לשרת רחוק שמחזיר את הכתובת הנוכחית. 
למערכת יתרונות נוספים: התקשרות לאיש קשר בלחיצת כפתור על המקל, ציון השעה והתראות קוליות מפני מכשולים. המערכת פועלת דרך שמע הטלפון או האוזניות. ובנוסף, שלט המצורף שמאפשר את מציאת המקל על ידי לחיצה עליו ושמיעת צפצוף מהמקל. המקל מאפשר ללקויי ראייה להיות עצמאיים יותר ולהתנייד במרחב לא מוכר, דבר שלא התאפשר להם עם המערכות הקיימות.
יישר כוח גדול!

WhatsApp Image 2021-03-16 at 21.35.40
 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *