Teens Make a Difference בני נוער עושים שינוי

Closing Conference 1

"שינוי לא יבוא אם נחכה לאדם אחר או זמן אחר. אנחנו האדם שחיכינו לו.
אנחנו השינוי שאנו מחפשים”  

ברק אובמה

 

גם בשנה שבה מרבית מפגשי המורים עם תלמידיהם התקיימו מרחוק, לא ויתרנו על קיום תוכנית ההעשרה של המחלקה לאנגלית ברשת עמל המופעלת בחסות שגרירות ארה"ב בישראל. 

Teens Make A Difference -  "בני נוער עושים שינוי" מדגישה את ערכי המעורבות החברתית, תרומה לקהילה, קידום ההבנה והסובלנות החברתית ופועלת זו השנה השלישית בשלושה מעגלים:
המעגל האישי –     פואטרי סלאם
המעגל הקהילתי –  יזמות חברתית
המעגל הבינלאומי –  מודל האו"ם

Closing Conference 2בתוכנית השתתפו תלמידים מבתי ספר המייצגים את כל מגזרי החברה הישראלית – יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים, אך מגפת הקורונה הציבה בפנינו אתגרים ואילצה אותנו לחפש דרכים יצירתיות כדי להמשיך את הפעלתה.

מנחי התוכנית, על שלושת מעגליה התאימו את התכנים ודרכי ההוראה ללמידה מקוונת שהייתה מעניינת, יצירתית והפעילה את התלמידים גם ללא מפגשים פרונטליים בכיתות. גם אירועי השיא בכל התוכניות התקיימו באמצעות ה "זום" לאחר התאמת התכנים ומתכונת האירועים.    

 במעגל האישי"פואטרי סלאם", למדו התלמידים את עקרונות ה"ספוקן וורד" – "שירה מדוברת" באנגלית. הם למדו להביע את מחשבותיהם ורגשותיהם בכתיבת שירה בשפה יומיומית ושגורה בפיהם, לצד שפה לירית על כל נושא הנוגע לחייהם ולסביבתם. כמו כן, נחשפו התלמידים למודלים של כתיבת "שירה מדוברת", פיתחו מיומנויות חשיבה וכתיבה באנגלית, רכשו כלים לעמידה בפני קהל והתגברות על פחד במה. כהכנה לאירוע שלחו תלמידים סרטונים, שבהם הם קראו שירים שכתבו, והופיעו באירוע כשמרביתם נמצאים בבתיהם. האירוע נוהל ע"י אלפי גלברד, משורר ואמן ספוקן וורד שאף קרא משיריו.  כמו כן, הופיע הזמר והיוצר  יובל בילגוראי.

באירוע נכחה הגב' ג'סיקה טסוריירו, סגנית נספח התרבות של שגרירות ארה"ב, שהתרשמה מיכולת  ההבעה באנגלית של התלמידים. זכו בפרסים תלמידים מבתי הספר הרב תחומיים הבאים: דינה שוואי, לאמאר אווידה ולאיאן עבדאללה מביה"ס אלוואג'ידאן, כסרא סמיע, בן גואז  מביה"ס "מדעים ואמנויות", נהריה ולורן מדמון מביה"ס "שחקים", נהריה.

במעגל הקהילתי – "תוכנית חדשנות ויזמות", השתתפו התלמידים בסדנאות וירטואליות שבהן למדו חדשנות ויזמות, מודלים לזיהוי צרכים ופתרונם, תכננו מיזם חברתי והוציאו אותו לפועל במסגרת שיעורי האנגלית, למרות התנאים הבלתי שגרתיים שניצבו בפני התלמידים.

התלמידים רכשו כלים לבניית מיזם חברתי, בניית תכנית, פרסום ושיווק, והצגת המיזם. התלמידים רכשו כלים לעמידה בפני קהל והתגברות על פחד במה. המיזם שזכה במקום הראשון הוא של קבוצת תלמידות מביה"ס "אל ג'דידה", בכפר קאסם. התלמידות תכננו ויזמו פעילות צמצום תופעת האלימות בחברה הערבית. במקום השני זכו תלמידי ביה"ס הרב תחומי עמל ב' פ"ת שתכננו מיזם לחינוך בני נוער להתמודדות עם הטרדות מיניות ומניעתן. במקום השלישי זכה המיזם של תלמידי ביה"ס הרב תחומי "אמירים" אופקים שיפעלו להכרת חללי צה"ל, בני העיר.

במעגל הבינלאומי – "מודל האו"ם", השתתפו התלמידים בסדנאות, שבהן רכשו  ידע תיאורטי בסיסי וכלים מעשיים ביחס לעבודת האו"ם, הבנה של הפוליטיקה הבינלאומית והכרת נבכי עולם הדיפלומטיה; שיפור יכולות הדיון, הניתוח וההתבטאות; שיפור ניכר ומשמעותי בשימוש בשפה האנגלית (קריאה, כתיבה ודיבור, הבנת הנשמע); חשיפה לקשת רחבה של תחומים שיש להם חשיבות מעשית שתסייע רבות לתלמידים בהמשך התפתחותם האישית 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *