השקה חגיגית למיזם סל-אביב ביאליק בתל אביב!

rashi

תלמידי חט"ב מהתיכון הרב תחומי עמל להייטק ולאמנויות ע"ש שמעון פרס בתל אביב, ותלמידי בית ספר "און לחינוך מיוחד" בצהלה, חברו פעם נוספת למיזם לימודי סלולרי משותף ויחד עם צוות מרכז המבקרים של מתחם ביאליק, הפיקו אפליקציית תוכן תיירותית דיגיטלית למבקרים ברחוב. המיזם נבנה ברוח מיזמים קודמים : מיזם חינוכי משותף – CELL AVIV (תל אביב בסלולרי) ואחרים במתחם שרונה תל אביב, במוזיאון ארץ ישראל, בתיאטרון הבימה, אחוזת בית, ועוד. באמצעות סריקת QR מוצעות למבקרים תחנות מידע רבודות או מסלול דיגיטלי מגוון, המונגש לבעלי מוגבלויות, ובו מידע, סרטונים ותמונות במכשיר הטלפון הנייד, המספרים את סיפורם של הבתים והאנשים, יצירות האמנות. באפליקציה ניתן לבקר בפיסת עיר קטנה – מתחם ביאליק – שם ניתן לגלות ריכוז מופלא לפועלם של אישים אשר נטלו חלק מרכזי בעיצוב התרבות הישראלית. כך לדוגמה לאורך הרחוב גרו ויצרו הצייר ראובן רובין והמשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק שבתיהם היו למוזיאונים, כאן התגורר אריה שנקר מאבות הכלכלה הישראלית, כאן פעל קפה רצקי שהיה אבן שואבת לאנשי התרבות של התקופה, ובקצה הרחוב ניצב בגאון הבית ההיסטורי שבו פעלה עיריית תל אביב במשך שנות דור. הטכנולוגיות הדיגיטליות שבהן נעשה שימוש הן כרזות אינטראקטיביות ועליהן נקודות מידע חמות, טקסטים, סרטונים, קובצי קול, תמונה וכד'. כל המידע מונגש גם לאוכלוסיות מיוחדות. המיזם זמין למבקרים ברחוב באמצעות שלטים ופליירים וזמין לציבור באינטרנט באתר ייעודי. (לאפליקציה לחץ כאן), והוצג לאחרונה בפרויקט "בתים מבפנים" בתל אביב.

ד"ר רונית אשכנזי סמנכל פדגוגיה: "רשת הרב תחומי עמל מובילה חזון של למידה אחרת, למידה בכל עת מכל מקום. חלק מתפיסת העולם שלנו ברשת היא חינוך ליזמות ולמידה במרחבי החיים, לצאת מגבולות הכיתה, ולקחת חלק בסביבה האמיתית, לחקור את מרחבי החיים בסביבת המגורים ולתרום לקהילה. המיזם Cell Aviv Bialik שאותו אנו משיקים כאן היום, הוא יישום הלכה למעשה של התפיסה הזו, וממחיש את החשיבה הרב תחומית שאנו מובילים ברשת, בהיותו מיזם רב תחומי המשלב היסטוריה, ספרות, ציור וטכנולוגיה. זהו נדבך חשוב ומשמעותי נוסף של המיזם Cell-Aviv, אשר זכה בהכרה של אונסקו כפרקטיקה נבחרת ללמידה ניידת. אני גאה ושמחה להיות במעמד הזה. גאה בכם תלמידים יקרים, מבית הספר עמל להייטק ואמנויות ומבית הספר "און". גאה במנהל בית הספר מקס סיון ובמובילת המיזם רפאלה בלס וצוות המורים על פיתוח הפרויקט, יחד עם ענת גולדשטיין רכזת התקשוב מבית הספר "און". אני גאה בשיתוף ובשילוב הזה של שני בתי הספר, שמאפשר הנגשה של כל המידע לאוכלוסיות מיוחדות, ללקויי שמיעה, ללקויי ראייה, ללקויי קשב.  מרגש ומחמם את הלב כל פעם מחדש, לראות את פרי העבודה המשותפת הזו למען הקהילה".

mafmar and coמפמ"ר ספרות במשרד החינוך, מירב בראוטבר: היישומון מרתק ומרגש בו זמנית. מרתק – כי הוא מלא באינפורמציה והסברים של תלמידים, שנתנו דעתם על כל פרט ועניין, השימוש בלמידה רב תחומית בצורה כל כך חכמה המכבדת כל תחום ותחום, ספרות, גאוגרפיה, אומנות ותיאטרון. ומרגש – בשל הידיעה ששותפים במסע זה תלמידים משני בתי ספר: האחד בית הספר און לתלמידים מיוחדים, ובית הספר להייטק ולאמנויות ע"ש פרס – לשעבר עמל "שבח מופת" שאף בו יש תלמידים מיוחדים ומכילים, אשר יחדיו בנו פרויקט שיתופי המאפשר נגישות ויזואלית ותפיסתית באמצעות הסיור שבנו. ההשקעה והרצינות בבנייה זו מחממות את הלב, ברכותיי!".

מנהל ביה"ס, מקס סיון: "הפרויקט מדגים בצורה נפלאה הפנמת ידע תאורטי, חקר וגילוי, ראייה רב-תחומית בספרות, היסטוריה אמנות ותרבות, בזיקה לחיים האמיתיים. הפרויקט משלב טכנולוגיה מתקדמת בהוראה, טיפוח יצירתיות ושיקול דעת, הקניית ערכים אנושיים של הכרת האחר, סובלנות כלפי צרכיו ותרומת התוצר לקהילה."

מובילת הפרויקט, רפאלה בלס: "הפרויקט התבצע לפני כשנתיים בתנופה אדירה, אך מועד ההשקה נדחה בשל משברanat_refaella הקורונה, ובמהלכו איבדנו את המורה לספרות האהובה שלנו, ענת טפר ז"ל. התלמידים סיירו ברחוב מספר פעמים, זכו להדרכות נפלאות מצוותי המוזיאונים במתחם (בית ביאליק, בית ראובן, בית העיר, מוזיאון הבאוהאוס) ומשולה וידריך – מחברת הספר "השכנים של ביאליק", וקיימו מפגשי היכרות ומפגשי עבודה פיזיים ודיגיטליים עם תלמידי בית ספר און לחינוך מיוחד. הפרויקט לווה בסביבה לימודית שיתופית ובפדלט ייעודי – יוצרים תרבות ברחוב ביאליק – שבו עבדו יחדיו. הלימודים התקיימו במרכז היזמות של בית הספר תוך שימוש במאגרי מידע ויצירת תוצרים דיגיטליים, שימוש בטכנולוגיה ללימוד משותף עם תלמידי בי"ס "און". היתה זו למידה היברידית במיטבה, כשעדיין לא ידענו את המושג הזה כלל.. ענת גולדשטיין, רכזת התקשוב בי"ס און: המיזם מתאפיין בהיבטים של נגישות, הסרטונים בשפת סימנים ללקויי שמיעה, הצבעוניות מותאמת ללקויי ראייה, פישוט לשוני ללקויי קשב. כמו כן, המיזם מותאם מאד לסיור מרחוק ובקרוב מאד יקבל גרסה תחרותית משחקית: מרוץ וירטואלי.

המורים מובילים מתיכון עמל הייטק פרס: ענת טפר ז"ל (ספרות), רפאלה בלס (היסטוריה, טכנולוגיה וניהול פרויקט), טניה ברשקוב (אמנות), צוות ניהולי: עירית כהן מנהלת החט"ב, סיגל אלמי מלמן מובילת חדשנות, מורה מובילה בי"ס און: ענת גולדשטיין (רכזת התקשוב). הפרויקט נעשה בתמיכת מרכז המבקרים מתחם ביאליק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *