מיזם "הכוון וליווי בוגרים" מבית היוצר של עמל טק-אין – זכה בתחרות המיזמים הארצית של משרד העבודה

טקאין קצוץ

"איתך לאורך הדרך"! – מיזם הכוונת בוגרים וייעוץ לאורך המסלול העתידי, זכה לאחרונה בפרס הצטיינות בתחרות המיזמים הארצית של משרד העבודה, האגף להכשרה מקצועית. 
לתחרות, הגישו בתי הספר של עמל, חמישה מיזמים מרהיבים :
המכללה הטכנולוגית עמל אשדוד, הגישו מיזם חדשנות דיגיטלית פדגוגית
עמל נצרת – מיזם "בוחרים בחיים" – סרטוני הסברה נגד תאונות דרכים בשיתוף מגמת הצילום
עמל אנרג'יטק - למידה במרחבי החיים
ואילו עמל טאק-אין, הגיש שני מיזמים – הראשון אוטוטרטניקה יישומית חוויתית, ואילו השני – שזכה בתחרות – "איתך לאורך כל הדרך – מיזם הכוון וליווי בוגרים". 

סיגל בזרנו

סיגל בזרנו

סיגל בז'רנו מנהלת בית הספר: "לשיטתנו, נושא הכוון בוגרים הוא חובה בכל בית ספר, מאחר שתכנון מסלול המשך עם התלמיד ומשפחתו והמשך ליווי בעת הצורך, מקנים לו ביטחון, אופק ותקווה". המיזם, שעוסק בהכוונת בוגרי י"ב-י"ג למסגרות המשך, עוסק בשלושה מרכיבים: הכוון אישי וכיתתי של כל בוגר עתידי של בית הספר הכולל: בירור אישי לגבי שאיפותיו, מעקב וקשר הדוק בתהליכי הגיוס מול הגורמים בצבא, חשיפה למסלולי המשך – מכללות, מכינות,מיזם מצטיין שירות לאומי ועוד. במהלך המעבר למסגרת ההמשך יוצר בית הספר מעטפת הכוללת ליווי רגשי וקשר מערכתי עם צהל ומסגרות ההמשך ודואג שלכל בוגר יהיה מסלול המשך מסודר ושכל התהליך מולו מושלם. לכל תלמיד מסיים מסגרת המשך מוכנה על בסיס הקשרים של בית הספר עם המסגרת הקולטת. מיזם זה נועד למנוע את המצב המוכר בו התלמיד אינו מכיר את כל האפשרויות העומדות בפניו ואינו משלים את התהליכים כמו: אי התייצבות לצו ראשון, אי הגעה לראיון למכללה ועוד…
קשר עם בוגרי בית הספר – יצירת קשר אישי עם כל בוגר לאחר סיום לימודיו, מיפוי ובדיקת צרכים וניסיון לתמוך ולעזור. לכל בוגר מוצמד איש צוות הנמצא עמו בקשר (על פי בחירת התלמיד). לוח בוגרים בביה"ס, אירועים המפגישים בין הבוגרים לתלמידים ובוגרים עם צוות ביה"ס, הרצאות לבוגרים, פאנל בוגרים עם צוות, מפגש בוגרים עם כיתות, מתנות נשלחות לכל מתגייס, ברכות לחגים ועוד…והכול בדגש "איתך לאורך כל הדרך" .
גב' חגית רימוך הממונה על בתי הספר הטכנולוגיים בעמל: "אני גאה מאד בבית הספר שלנו ובמיזם המשמעותי שהציגו, המתכתב עם מגמות חינוך ותעסוקה דומות באיחוד האירופי. אנו ברשת עמל, מאמינים שתפקידו של ביהס לא מסתיים עם סיום לימודיו של הבוגר, אלא חשוב לנו להמשיך וללוות את הבוגרים גם בסיום לימודיהם, לקראת שרות משמעותי בצהל, וליווי בהמשך לימודיו והשתלבותו בעולם התעסוקתי – התמיכה והליווי האישי חשובים ומשמעותיים לבוגר. יישר כוח גדול!"

 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *