רשת עמל בשיתוף עם העיר נהריה והחממה הטכנולוגית "הדליקו" את התלמידים בהאקתון כדור הארץ

HN

120 תלמידי שכבות ט' וי׳ מ-5 בתי ספר בניהולה של רשת עמל בעיר נהריה נפגשו בהאקתון ״נהריה מצילה את העולם״, שעסק בנושא איכות הסביבה נוכח ההתחממות הגלובלית. במהלך המפגש עסקו התלמידים וצוותי החינוך – מנהלים, מורים ומנטורים מקצועיים שליוו אותם, במגוון נושאים סביבתיים רלוונטיים ובהם: תכנון ערים עתידי, זיהום אוויר, זיהום סביבה, חקיקה בארץ בתחום הסביבה, פעילות ארגונים בנושא, חדשנות בתחום הסביבה, מערכות תעבורה ימיות לא מזהמות ופתרונות יצירתיים עתידיים להורדת הטמפרטורה העולה של כדור הארץ.

הפעילות הינה יוזמה של המינהל לפדגוגיה ברשת עמל, בניהולה של ד״ר רונית אשכנזי, סמנכ״לית ומנהלת המנהל לפדגוגיה, ומהווה שיתוף פעולה מוצלח נוסף בין רשת עמל, עיריית נהריה והחממה הטכנולוגית ע״ש אליס ואשר פרץ. בין המיזמים שהוצגו: בניית משטחים על האוקיינוס לגידול תוצרת חקלאית, ייצור אנרגיה להארת מוסדות חינוך באמצעות דיווש על אופניים, שילוב בין שמירה על אורח חיים בריא לפעילות חברתית מגבשת, שימוש בצואת דגים לדישון חקלאי, פתרונות מגוונים למניעת זיהום מבתי מלאכה ומפעלים.
nahariaד"ר רונית אשכנזי: רשת עמל מובילה חינוך לקיימות לאורך השנים. במו״פ עמל פיתחנו חומרים, מערכי שיעור ופעילויות ״עושים קיימות״, במגוון רחב של מפגשים ואירועים חוייתיים, שבהם תלמידים, מורים ומנטורים לומדים את הנושא, מעלים רעיונות יצירתיים ומפתחים פתרונות. השנה אנו מקיימים סדרה של הקאתונים ברחבי הרשת בנושא חשוב זה, והאקתון עמל נהריה הוא אירוע משמעותי במגוון הפעילויות הללו.

במהלך ההקאתון ביקרו את התלמידים ראש עיריית נהריה רונן מרלי, מ"מ מנכ"ל העירייה דודו אלחיאני, ראש מינהל חינוך אילן וקנין, בכירים בהנהלת רשת עמל, ונציגי המינהל לפדגוגיה. אירוע ההאקתון נוהל והופק על ידי אורית להב, מנהלת המחלקה לטכנולוגיה חינוכית, שירי אשד יהושע מנהלת פדגוגית יישובית בעיר נהריה, בשיתוף צוות ייעודי מהמינהל לפדגוגיה והתקיים בשני מוקדים: החממה הטכנולוגית של היזם איתן פרץ, ומתחם אשכול הפיס בבית הספר הרב תחומי עמל למדעים ואומנויות. "היה זה מפגש חשוב שמטרתו המרכזית היתה לחזק את הידע של התלמידות והתלמידים בתחום שחשוב לכל אחת ואחד מאיתנו", ציין ראש העיר רונן מרלי והוסיף, ״במפגש הוצגו רעיונות ותוצרים מרשימים שהובילו בני הנוער המדהימים שמתחנכים בבתי הספר בעיר, בליווי הצוותים החינוכיים ואנשי מקצוע.  הדור הצעיר מבין את חשיבות השמירה על הסביבה נוכח ההתחממות הגלובלית, ומפגשים מסוג זה, נועדו להביא לידי ביטוי רעיונות שניתן ליישם הלכה למעשה תוך ניצול משאבים נכונים תוך ראייה עתידית מותאמת. כל הכבוד!", 

NH20

ומסכמת אורית להב: " לאחר שעות רבות של תכנון והפקה, מדהים להיווכח בקסם שנוצר, ובמיזמים המדהימים שיוצרים התלמידים. ההכנות להאקתון היו רבות, החל מלימוד הנושא, כתיבת תכנים סביב ששת האתגרים והמשימות המדויקות, התאום עם בתי הספר שלנו  – החל מהמנהלים, דרך רכזים, ומורים שהגיעו להיות עם התלמידים בשעות לא ממש שגרתיות, התיאום עם עיריית נהריה, והעבודה המשותפת עם איתן פרץ מהחממה הטכנולוגית, שהוסיף תיבלון מעניין להאקתון. באחת השיחות התברר שאיתן היה תלמיד בבית ספר של רשת עמל, וחשנו שזו היתה ממש סגירת מעגל מיוחדת. ״יצאתי בלילה בהרגשה שהיה קסם מיוחד באוויר, הרגשת גאווה ענקית והתרוממות רוח." 
לתמונות נוספות, לחצו כאן
לקבוצת הפייסבוק, לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *