כבוד וכבוד האדם – רגע של מחשבה

WhatsApp Image 2021-12-01 at 14.20.52

ברשת עמל, נמצא החינוך ערכי בבסיס כל החזון החינוכי. "אנו מאמינים", אומרת סמנכל פדגוגיה ד"ר רונית אשכנזי,  "ששינוי נורמות האלימות בחברה יבוא אך ורק באמצעות תהליכי חינוך מעמיקים והתמודדות עם נושאים מהותיים בחברה. משום כך בחרנו להתמודד לעומק עם סוגיית ה"כבוד".

"כבוד" ו"כבוד האדם" – שני ערכים בעלי עוצמה, אשר כל אחד מהם מיצר נורמות התנהגות אחרות ומבסס תרבויות וחברות שונות. האם למדנו להפריד ביניהם? האם למדנו לבחור בערך אחד על פני השני? באיזה משניהם ולאיזה מהם אנחנו מחנכים את בנותינו ובנינו? מלחמות על "כבוד" הביאו להכחדתם של עמים, לסכסוכים ארוכי שנים, לאלימות ולזוזל. "כבוד האדם" הוביל לקידום זכויותיהם של אנשים לחיות בביטחון אישי, חברתי, בריאותי ואפילו….תזונתי! 
כבוד האדםבמטרה לעסוק בבתי הספר שלנו בבעיית האלימות בחברה ישראלית באופן משמעותי ועמוק, התקבלה בצוות הפדגוגיה ההחלטה לעבוד בשיתוף פעולה עם המרכז הישראלי לכבוד האדם. כפועל יוצא החלו בימים אלו בפיילוט של השתלמות מורים בת 30 שעות, בשבעה מבתי הספר הרב תחומיים שלנו : טירה קאסם, טירה עתילי, עילוט, טייבה,  אלסייד,  פתח תקוה ב' ובמח"ט רמלה.

ההשתלמות "משוואה עם שלושה נעלמים" – כבוד האדם כבסיס לאקלים חינוכי מקדם ומניעת אלימות בבית הספר מזמנת את צוות המורות והמורים למסע אישי וחברתי מרתק, אל לב לבם של ערכי ה"כבוד" ו"כבוד האדם", כמעצבים את חיינו האישיים ואת מערכות היחסים בבית הספר ואל תפקיד המבוגרים בעולם הנוער. התוכנית מעניקה ידע וכלים יישומיים לקידום אקלים בית ספרי וכיתתי המבוסס על ערך "כבוד האדם", לקידום שיח משמעותי בין מורים/ות לתלמידים/ות ולביסוס מקום המורה כ"מורה לחיים". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *