מורה בזרקור – תומר קרודו מתיכון עמל להייטק ואמנויות ע"ש פרס

zarkorT

ברכות למורה תומר קרודו שתוכניתו הייחודית “לימוד לפי החוזקות” – זכתה בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות!
 

"אמנם אי אפשר להיות טובים בהכול, אבל אפשר ללמוד כל דבר, אם רק יודעים ללמוד נכון"

מאת: רפאלה בלס

“הניצוץ שהוביל אותי לפיתוח למידה על פי חוזקות“, מספר תומר (מורה ללשון ומחנך), “ניצת בי במהלך תקופת הקורונה. בבת אחת הבנתי כמורה ללשון שהלמידה כפי שהכרתי אותה אינה אפקטיבית יותר, ויודעים מה? אולי טוב שכך.  tomerהרעיון החל להתגלגל בראשי במהלך שיחות אישיות וקבוצתיות, במטרה להכיר את דרכי הלמידה של תלמידי. מאחר שגם אני לקוי למידה, רציתי לדעת כיצד אוכל לנסוך בהם ביטחון ללמידה עצמאית, למידה אוטונומית. חיפשתי פרקטיקה שבאמצעותה הם ידעו שיש ביכולתם ללמוד הכול אם רק ירצו בכך. מה זה הכול, תשאלו, ובכן כן,“הכול”, הכוונה לנושאים שכולנו מניחים אינטואיטיבית שלא ניתן ללמוד על סמך ההיסטוריה הלימודית (העגומה לעתים) שלנו, שהשאירה בנו חותם וקיבעון בנוגע לגבולות היכולת שלנו. הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה, חידדה את ההבנה שהעולם שאליו התלמידים יוצאים ביום שאחרי בית הספר אינו ממתין ל”תוכי שמדקלם ידע”, אלא לאדם שיודע ללמוד ולהתחדש באופן עצמאי. פרויקט זה עונה גם על צורך חשוב שעלה בשנה האחרונה והוא היכולת לנהל למידה מרחוק (אצלנו בבית הספר עושים זאת באמצעות Microsoft Teams), וכפועל יוצא, עזר לנו מאד השימוש הטכנולוגי בניתוח הידע הנרכש גם ברמת הפרויקט, וברמת התלמיד. ברמה האישית, הצורך שלי בתוכנית זו, הגיע כאמור, מתוך חוויותיי כתלמיד לקוי למידה והפתרונות שסיגלתי לעצמי. כיום אני חש רצון לתת מענה בעבור תלמידים אלו בימים קשים, אך כמובן גם בימי שיגרה. הניסיון שלי מלמד שניתן להגיע אל כלל התלמידים (כיום יודעים שלכל תלמיד יש סגנון למידה שונה), ולהעצים את היכולת ללמידה עצמאית ומשמעותית”. 

מה יקבלו התלמידים אתם שואלים? למשל:

  • העצמת תחושת המסוגלות הלימודית
  • ניתוח תהליכי למידה אישיים/ מיומנות רפלקציה אישית
  • התמודדות מיטבית עם הלמידה מרחוק
  • הכרת האני כתלמיד – איך אני כתלמיד? מהן החוזקות שלי?
  • הבנה שהחומר הנלמד בבית הספר אינו תלוש, אלא מתקשר לפעולות שאנו עושים ביום יום
  • משוב עצמי בהתאם לחוזקות של התלמיד
  • הכרת כלים טכנולוגים
  • הבנה/הכרה של מבנה השיעור והיכולת להבין כיצד נכון לי כתלמיד להשתלב בו
  • הבנה כיצד ניתן לעשות שימוש בידע שנלמד בשיעורים שונים
  • התכתבות עם הקידמה והדרישות בעולם העבודה

     

     

     

     

     

     

    ומסיים תומר: ” אי אפשר להיות טובים בהכול, אבל אפשר ללמוד כל דבר, אם רק יודעים ללמוד נכון”. התוכנית המקורית של תומר, זכתה לאחרונה בתמיכת הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, ותורחב בשנת הלימודים תשפ”ב לשכבה שלמה עם אנשי צוות נוספים מהחט”ב. עירית כהןמנהלת החט"ב : “תומר מעורר בכולנו השראה ויוצר “אקו-סיסטם של למידה לאורך החיים” בצוות החט”ב, כשהוא מוביל תהליכי למידה יצירתיים שמעוררים את התלמידים לאקטיביזם חברתי תוך בניית מודעות עצמית. התברכנו!”


תלמידים מספרים על שיטת החוזקות

היוזמה מוצגת גם באתר המכרה למשאב אנושי לעידוד חדשנות ויזמות חינוכית, מחוז תל אביב

ארכיון המורים של עמל

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *