אל הרקיע ומעבר לו – חט"ב עמל דקל וילנאי מארח את איתן סטיבה בחצי הגמר ספייס-לאב

WhatsApp Image 2021-12-28 at 20.27.22 (3)

מאת: ד"ר רמי אמיתי

אתמול לקחתי חלק כצופה באירוע מרשים בחטיבת הביניים עמל "דקל וילנאי"  במעלה אדומים – תחרות חצי גמר "ספייס לאב". התלמידים הציגו ברמה אקדמית מול חבר שופטים מהאקדמיה ומקרן רמון, הצעות למחקר שתישלחנה לתחנת החלל ותחקרנה בה. הוצגו לשופטים 6 הצעות, כולן תוצאות עבודה מאומצת של הכנה, למידה, מחקר ושיתוף פעולה עם קרן רמון בניהול צוות מורות המדעים בבית הספר. התלמידים הפגינו בקיאות מרשימה בתחומי מדע שונים, כזו שהפתיעה גם אותנו, הצופים המבוגרים. כל ההצעות היו מעמיקות ומרשימות והצעת המחקר שנבחרה היתה בנושא המטולוגיה בחלל והשפעת הגרביטציה על קרישי הדם – והיא תעלה לתחרות הגמר הארצית. אורח הכבוד שברך את התלמידים היה איתן סטיבה, WhatsApp Image 2021-12-28 at 20.27.22 (2)האסטרונאוט הישראלי שיטוס בקרוב לחלל לאותה תחנה. תודה מיוחדת למנהלת בית הספר בר מעוז, הרוח המניעה מאחורי מגוון הפעילויות הנערכות בבית הספר, אשר שיתפה אותי בחוויה המרגשת. 
 
ומספרת המנהלת, בר מעוז: " לאחרונה התקיים  ערב חצי גמר ספייס לאב של קרן רמון. בערב, תלמידי הכיתה המדעית של שכבת ט' הציגו שישה ניסויים שמטרתם לא פחות מאשר להשפיע על האנושות. אני מודה לרשת עמל על השותפות וקידום התוכנית בבית הספר, לרמי הרפרנט על המילים החמות והקשר הטוב בין ביה"ס לרשת, לצוות מדעים שמלווה את התלמידים יחד עם מנטורית מקרן רמון  – ובראשם ללימור יגן המורה ורכזת מדעים שיחד עם הצוות מקדמים את התלמידים לצמיחה דרך סקרנות ותאוות דעת, דרך פיתוח קשרים עם האקדמיה, שאילת שאלות והתמודדות עם ייצוג עצמי וקבוצתי מול קהל", עוד ציינה : "ועכשיו לאחר שכבר שלוש פעמים בית הספר זכה לשלוח ניסויים לחלל, בחרו השופטים בחצי הגמר שני ניסויים שיעלו לגמר הארצי, ניסוי מוביל על פקקת ורידית וניסוי על חלבוני עקה לבביים, בהצלחה בהמשך!במהלך הערב, הפתיעו נציגי קרן רמון  את התלמידים וההורים כשאיתן סטיבה האסטרונאוט הבא של ישראל הגיע לברך את התלמידים שמתמודדים השנה, וסיפר שהמבחנות עם הניסוי של הזוכים מבית הספר בשנה שחלפה, כבר ארוזות בקירור בחללית וממתינות יחד עימו לשיגור.. נאחל לכולם שיגור מוצלח ובשורות טובות!
עוד נציין כבתוכנית הספייס-לאב מטעם קרן רמון, לוקחים חלק 8 בתי ספר מכל רחבי הרשת.

WhatsApp Image 2021-12-28 at 20.27.22 WhatsApp Image 2021-12-28 at 20.27.22 (3)

WhatsApp Image 2021-12-28 at 20.27.22 (1)

בתמונות – איתן סטיבה מברך, מפקדת אחד הניסויים מציגה את הניסוי של הצוות שלה, תלמידים בזום הנשאלים ע"י ד"ר לפיזיקה, פרופ' לביולוגיה ומנתח מערכות על היתכנות הניסוי ותנאיו.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *