"אנחנו ששת המיליונים" – פעילות חדשה של המחלקה לאנגלית בשיתוף סטודנטים מאוניברסיטת אאכן

WhatsApp Image 2022-01-05 at 14.52.51

מה משמעות הכותרת? מה משמעות המספר שישה מיליון? מי האנשים מאחורי המספר?

כדי לענות על שאלות אלה החליטה קבוצת סטודנטים, תלמידי אוניברסיטת אאכן בגרמניה, לחקור את סיפוריהם האישיים של יהודי העיר שחיו בה לפני השואה. לצורך כך הם אספו מידע מתוך תיקי הפיצויים שנבנו לאחר המלחמה ונפגשו עם השורדים ובני משפחותיהם. תהליך זה אפשר לסטודנטים לקבל נקודת מבט אישית על חיי היהודים ועל גורלם. המידע שנאסף, הוצג בתערוכה "אנחנו, ששת המיליונים" בפני בני נוער גרמנים.

המחלקה לאנגלית של רשת עמל יזמה את הצגת התערוכה במרכז היזמות בבית הספר הרב תחומי "ליידי דייויס" בתל אביב, בהנחייתה של ג'נין גיליס שהייתה בין יוזמי הפרויקט. כל תלמידי שכבת י"א ביקרו בתערוכה במסגרת שיעורי אנגלית וכהשלמה לתכנית הלימודים בהיסטוריה העוסקת בתקופת השואה. התלמידים בחרו דמויות בהן רצו להתמקד, קראו את הרקע הנדרש, גילו מה עלה בגורל  האנשים ומילאו דפי מידע שקיבלו. לאחר מכן, קיימו שיחה קבוצתית והעלו נושאים שונים לדיון כגון יחסי ישראל – גרמניה היום, אנטישמיות ולקחי השואה. 

מדברי תלמידות השכבה:

  • מאי מילס: "חשיבות התערוכה היא באפשרות הייחודית שלנו לראות את השואה מנקודת מבט שונה".
  • אמה אלקינס: "התערוכה מונגשת לתלמידים ומאפשרת הכרה עם יהודי אאכן, גרמניה".
  • נוגה שפיץ: "העובדה שהתערוכה באנגלית אתגרה אותנו ונתנה אווירה של תערוכה בין-לאומית".

ד"ר גיל ירון, מנהל משרד מדינת נורדריין-וסטפאלן לכלכלה, מדע, חינוך נוער ותרבות בישראל, ביקר בתערוכה והתרשם מאוד מסקרנותם והתעניינותם של התלמידים בנושא. הוחלט על קיום פגישה משותפת עם ד"ר  גיל ירון, מנהלת בית הספר והמחלקה לאנגלית, במטרה לקדם שיתוף פעולה בין בית הספר ומדינת נורדריין-וסטפאלן. 
 


העיר אאכן נמצאת במדינת נורדריין-וסטפאליה, השוכנת על הגבול עם הולנד ובלגיה. אאכן היא כיום מרכז תעשייתי וצומת רכבות ראשי. בעיר אתרים היסטוריים רבים, מוזיאונים   ומעיינות חמים טבעיים. יהודים חיו באאכן החל מהמאה התשיעית ועסקו בתחומים שונים דוגמת חקלאות, תעשייה, מסחר ואקדמיה. בליל הבדולח (נובמבר 1938) שרפו הנאצים את בית הכנסת הגדול באאכן ובתי כנסת נוספים.

WhatsApp Image 2022-01-05 at 14.54.18 WhatsApp Image 2022-01-05 at 14.53.57 (3) WhatsApp Image 2022-01-05 at 14.53.57 (2) WhatsApp Image 2022-01-05 at 14.53.57 (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *