שני בתי ספר של עמל משתתפים השנה באקו-לאב מטעם המכון לחקר עתידים בחינוך

camping-hiking-background-poster_1284-24335

עמל הייטק ואמנויות ע"ש פרס (לשעבר שבח מופת), והרב תחומי עמל פתח תקווה ב'. 
שני בתי הספר המשתתפים 
באקו-לאב השנה, מתאפיינים בפדגוגיה מגוונת ורחבת היקף, ומכילים מרכזי יזמות חדשניים של עמל, החברים בקהילה בינלאומית של האיחוד האירופי – ENE. הטרוגניות זו מאפשרת בחינה מהירה של מודלים ופרקטיקות המתפתחים בשטח, ואשר עוסקים באופן ישיר בפיתוח חשיבת עתיד ארגונית ובפדגוגיה של חשיבת עתיד. מסלול המפגשים השנה, עוסק בכלים של חשיבת עתיד וחשיבה מערכתית, בהתאמה לקצב הפיתוח ומתבסס על מחקרים בנושא, בליווי מחלקת המחקר של המכון לחקר עתידים בחינוך, ושל מו"פ עמל. בתי הספר מפתחים מהלך פדגוגי באחד מארבעת הוקטורים  – עתיד ההוראה, פיתוח כשירויות, טכנולוגיה וחינוך, ארגוני חינוך עתידיים.

 

בשנה שעברה התמודדו 4 בתי ספר של עמל במגה-לאב עם מודל ארגון מורכב ומסתגל, תזכורת:
ארגוני חינוך הם מערכות ארגוניות חברתיות מורכבות ודינמיות. הם נדרשים לספק חינוך רלוונטי במציאות מורכבת ומשתנה. ארגוני החינוך, כמו ארגונים רבים אחרים מתמודדים עם מציאות תנודתית, אי ודאית, מורכבת ועמומה המאפיינים את המציאות החדשה. ובנוסף, מתחוללות בה, באופן מתמיד, מגמות שינוי במגוון תחומי חיים המשפיעות על התנהלות ארגוני חינוך. ואלו נדרשים לתפקוד אנטי שביר ואלו המיישמים תפישה ארגונית של מערכת מורכבת מסתגלת יוכלו להשיג תפקוד אנטי שביר. תפישת ארגון חינוך מורכב מסתגל כוללת בתוכה תפישות של ארגון לומד, ארגון זמיש (זמיש = זריז וגמיש) וארגון חושב עתיד. ארגון הוא מערכת אקולוגית חיה (אקו-סיסטם)תומך ומאפשר, שבעלי העניין הפועלים בה, הם אוטונומיים ופעלנים המקיימים קשרי גומלין מורכבים כדי להשיג ביחד תפקוד מערכתי מיטבי במציאות המורכבת והמשתנה, כל זאת לאורו של המצפן הארגוני המגדיר באופן ברור את המדיניות הפדגוגית והארגונית של הארגון, ומאפשר לו לנווט בהצלחה להשגת יעדיו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *