תלמידי ACCESS מוקסמים מביקור בתערוכה של יאיוי קוסמה במוזיאון תל אביב לאומנות

Photo 6

מאת: המחלקה לאנגלית

תלמידי שכבה יא מבתי הספר הרב תחומיים טייבה ע"ש יוסף שאהין, טירה קאסם, טירה עתילי, עהד, אל סייד ותל שבע הדקלים המשתתפים בתכנית ACCESS בחסות שגרירות ארה"ב ירושלים ביקרו בתערוכתה של האומנית יאיוי קוסמה ב"מוזיאון תל אביב לאומנות. הביקור התקיים במסגרת פעילות המוקדשת להעשרה תרבותית. תכנית ACCESS בחסות שגרירות ארה"ב מופעלת ברשת עמל מאד 2005 ומטרתה לקדם תלמידים לבגרות 4-5 יח"ל ולהכיר את ערכיה ותרבותה של ארה"ב.
יאיוי קוסמה היא מהחשובות באומנים בני זמננו. תערוכתה זו הינה הגדולה הראשונה בישראל ומאגדת עבודות שנוצרו במשך כשמונים שנה.  התערוכה סוקרת את פועלה האומנותי ביפן, ארה"ב ואירופה החל בציוריה ובפסליה המוקדמים וכלה במייצבים האופפים את הצופה מכל עבר.

התלמידים השתתפו בסיור מודרך במגוון יצירותיה של האומנית, מתמונות שציירה בתחילת דרכה לפסלים ולמייצבים צבעונים מרהיבים ששמשו רקע לצילומי סלפי של התלמידים. התלמידה לילא יסין מטייבה התלהבה:  "תערוכה נדירה ומהפנטת אשר חייבים לראות, עולם צבעוני ומרהיב ביופיו".

Photo 4קדם לסיור מערך שיעור שפותח במחלקה לאנגלית ובמהלכו למדו התלמידים על חייה ועבודתה של קוסמה.בהמשך לסיור המודרך השתתפו התלמידים בסדנת אומנות בה ציירו כולם בהשפעת עבודותיה של יאיוי קוסמה. התלמידים השתמשו במגוון צבעים, טכניקות וצורות כדי להביע את השפעת התערוכה עליהם. קשה היה להתיק את העיניים ממהלך עבודת התלמידים בסדנה.

גב' ג'סיקה טסוריירו, סגנית נספחת התרבות של שגרירות ארה"ב בישראל, הגב' ריסה לוי, מומחית לתכניות תרבות בשגרירות ונציגים נוספים של השגרירות הצטרפו לביקור בתערוכה בתאריך 03-03-2022. הגב' טסוריירו ברכה את התלמידים וציינה את חשיבות ההעשרה התרבותית לתלמידי ACCESS. אינס גברה, רכזת האנגלית בבית הספר הרב תחומי עמל ע"ש יוסוף שאהין טייבה סיכמה: "הביקור בתערוכה הוא חוויה מרתקת ומעשירה.  לדעתי, חשוב לתלמידים לבקר בתערוכה מסוג זה על מנת להרחיב את אופקיהם". 
Photo 3

Photo 7Photo 8

One Response to תלמידי ACCESS מוקסמים מביקור בתערוכה של יאיוי קוסמה במוזיאון תל אביב לאומנות

  1. מאת Ahmad Khatib:

    As I said before, it was not another exhibition, it was more than that. It was amazing and , as they spectacular. My students really enjoyed the tour as they said: " it was a great opportunity to know . another culture, we don't think this chance will come back

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *