פסטיבל לימודי ברב תחומי עמל עהד למצוינות במדעים

תוצרים AHD

מאת: רוני ארז

תיכון עמל עהד חרט על דגלו מצוינות במדעים, וככזה אך הגיוני היה שיאמץ אירועי למידה ייחודיים המקדמים מצוינות. מתחילת שנת הלימודים הקודמת תשפ"א, הובילה רשת עמל בשיתוף ראשי עמותת עהד, את צוות בית הספר, לקראת הגדרה מחודשת של מושג המצוינות והבאתו לידי ביטוי. מראשית שנת הלימודים תשפ"ב, נפגשנו, יוסי סופר רפרנט בית הספר ואנוכי, פעמים רבות עם צוות בית הספר, והצגנו בפניהם את המודל של שבוע הפרויקטים. לשמחתנו הד"ר מוחמד אבו נאג'א מנהל בית הספר וצוותו הרימו את הכפפה מיד. ד״ר רונית אשכנזי סמנכ"ל פדגוגיה: "השאיפה שלנו ברשת עמל היא לאפשר לתלמידים ללמוד מתוך עניין וסקרנות, ולמורים ללמד תוך תשוקה והתלהבות. שהלמידה תהיה למידת חקר, שהמורים ינחו את התלמידים ויפתחו אצלם כישורי לימוד עצמי. בנושאים רב-תחומיים, לא בהכרח ב״מקצועות לימוד״ ועל כך אני מברכת בחום". התלמידים בחרו בפרויקטים בתחומים מגוונים: מדעי הטבע, הרפואה, מתמטיקה, מדעי הסביבה, חקלאות, מדעי הרוח ומדעי החברה. לכל קבוצת תלמידים נקבע אחד מהמורים או המורות כמנחה, חומרי קריאה נאספו כמו גם הציוד המחקרי הנדרש.
ביום שלישי ה-29 במרץ נגלתה התוצאה המרהיבה לעיני כל. את הבאים בשערי בית הספר קיבלה אוירה של פסטיבל לימודי, פוסטרים מושקעים הן ברמת התוכן והן ברמת העיצוב כיסו את כל קירות בית הספר מבפנים ובחוץ. אוהל אירוח הוקם בחצר, כשמולו ניצב מודל ענק של הכעבה במכה, וזאת כחלק מפרויקט חקר סביב מקורות ומנהגי החאג'. תלמידים עמדו לצד הפרויקטים שביצעו, וסיפרו על התהליך שעברו בהתלהבות רבה.
 

תוצרים AHD2פרויקטים במתמטיקה, כתיבת שם בית הספר באמצעות פונקציות מתמטיות, פרויקטים שכללו יצירה של הולוגרמות, פרויקטים באקולוגיה, בחקלאות מקיימת ובמיחזור.  פרויקט חביב במיוחד היה "סיפורי סבתא" סיפורי עם המועברים בין אמהות לבנות, אותן ניתחו התלמידות, איירו והציגו. פרויקטים רבים בוצעו באנגלית, כאשר התלמידים המציגים הרשימו מאד ברמת האנגלית הדבורה שבפיהם. יושב ראש עמותת עהד  – ד"ר עהד אלמטיראת נדהם מההסברים המפורטים והמדויקים של תלמידי "מערכות בריאות" שעסקו במספר סוגיות רפואיות, תלמידים אחרים חקרו מחלות גנטיות שנובעות מנישואי קרובים, תופעה נפוצה בחברה הבדואית. ועוד ועוד. גם במהלך סיור של ארבע שעות, לא הספקנו לבקר ולשמוע את כל הפרויקטים.

עזבנו עם "טעם של עוד", בתחושה שזו לא המילה האחרונה, ובשנת הלימודים הבאה שבוע הפרויקטים ברב תחומי עמל עהד חורה יהיה ממושך יותר והתלמידים יצליחו להגיע להשגים מפתיעים עוד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *