להתחיל מחדש! תלמידי תכנית ACCESS ביום המוקדש לפעילות התנדבותית במקלט לחיות

טירה עתילית

המחלקה לאנגלית

תלמידי תכנית Access המופעלת בבתי הספר הרב תחומיים טייבה ע"ש יוסף שאהין, טירה קאסם וטירה עתילי בחסות שגרירות ארה"ב, השתתפו בפעילות התנדבותית בחוות "להתחיל מחדש" במהלך חודש מרץ 2022.

חוות "להתחיל מחדש" מהווה מקלט הצלה ושיקום הגדול בישראל לחיות שעברו התעללות. 25 דונמים בשטח החקלאי של מושב חירות שבלב השרון מיועדים כל כולם לשיכון יותר מ- 700 בעלי חיים שניצלו מהתעללות או הזנחה. הפעילות בחווה אורגנה והופעלה על ידי ׳מרכז חירות ללימודי חדשנות וקיימות ע״ש אגם לוי׳ שהינו מרכז חינוכי ראשון מסוגו. העיתונאית אורלי וילנאי וחוקרת המוח ניצן מייזלס הקימו את המרכז הממוקם בחוות "להתחיל מחדש"  במטרה לקרב את בני הנוער – דור המסכים – לעבודת כפיים, טיפול ותמיכה בבעלי החיים, תוך עידוד ופיתוח תכונות אחריות, נתינה, מסוגלות, עבודת צוות ומנהיגות.  כל תלמיד המבקר ומתנדב הופך ל'שגריר של חמלה׳ המקדם אמפתיה והתבוננות חומלת על האחר.

תרומה לקהילה ואחריות חברתית הינן חלק מרכזי בתכנית Access. במסגרת ההכנה ליום ההתנדבות בחווה דנו התלמידים בחשיבות התנדבות, אחריות חברתית ומנהיגות בקהילה ובנוסף למדו התלמידים על זכויות בעלי חיים.

3הפעילות בחווה החלה בהרצאת העיתונאית אורלי וילנאי על חשיבות החווה והצלת בעלי חיים מהתעללות והזנחה. סיפוריהם האישיים של החיות – מלווים בתמונות מלפני ההצלה  עניינו מאד את התלמידים וקירבו אותם לסוגיה כבר בתחילת הביקור. התלמידים יצאו לסיור בחווה ופגשו את בעלי החיים שאותם ראו רק כמה דקות קודם לכך על המסך.  הם נהנו לנסות לזהות אותם מסיפורי הצלתם ששמעו, והתלהבו להאכיל וללטף אותם התלמידים הגיעו מצוידים בירקות להאכלת בעלי החיים.

לאחר הסיור עבדו התלמידים בקבוצות באזורים שונים בחווה. הם עסקו בניקוי דיר העזים, בטאטוא האחו של הסוסים ובהברשת צמר הכבשים. וברגעים מסוימים החיות לא ממש התרשמו ממאמצי הילדים ובאו להפריע מתוך סקרנות. לא תמיד היה קל!
יום הפעילות הסתיים בדיון משמעותי בשאלת הגדרת התעללות בבעלי חיים. מעניין היה לראות שמעשים שבתחילת היום שנחשבו לגיטימיים, הובנו באופן שונה ע"י התלמידים בסופו. דוגמא לאחד מנושאי הדיון היה  רכיבה על סוסים. עם חזרתם לבתי הספר, התבקשו התלמידים להכין פוסטרים להעלאת מודעות בקרב חבריהם לנושא זכויות בעלי חיים. גב' ריסה לוי, מומחית לתוכניות תרבות בשגרירות ארה"ב, הצטרפה ליום הפעילות של תלמידי בית הספר הרב תחומי טירה עתילי והתלהבה מהיוזמה הייחודית של המחלקה לאנגלית לפעילות התנדבותית בחווה.

עוד נציין כי המחלקה לאנגלית פיתחה חומרי לימוד בנושא פעילות התנדבותית בקהילה עבור תלמידי תכנית Access. למידע נוסף על 'מרכז חירות ללימודי חדשנות וקיימות', מוזמנים להיכנס לאתר המרכז או לעמוד הפייסבוק 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *