מצוינות עתידנית בעולם וירטואלי – מעלה אדומים על מפת ההאקתונים של עמל

IMG_8475

 ​מאת: אורית להב

רשמים משני האקתונים שנערכו לאחרונה בבתי הספר שלנו במעלה אדומים
 ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה: "רשת עמל גאה להביא לבתי הספר שלה במעלה אדומים את המודל החדשני של "למידה מבוססת אירועים" שבו היא מתמחה. בחרנו להתמודד עם נושא העולם הוירטואלי מהיבטים ערכיים-חברתיים, תוך חיבור לעולם העבודה העתידי באמצעות הקאתון חדשני ופורץ דרך". ואכן בחודש מאי נערך האקתון מצוינות עתידנית בעולם וירטואלי בחט"ב של הרב תחומי עמל חלל ותעופה במעלה אדומים. ההאקתון נערך כחלק מאירועי שבוע המצוינות הישראלית של קרן טראמפ, בהשתתפות שתי כיתות המצוינות של שכבת ט', הראל הורוביץ, מנהל תיק החינוך במעלה אדומים ובהובלת המינהל לפדגוגיה. האירוע היה פתוח לקהילה, ואכן חלק מההורים הצטרפו לפעילות בקבוצות השונות.

IMG_8475

אנו חיים בעולם היברידי, כלומר: מצד אחד בעולם הפיזי, ומצד שני ב"עולם הוירטואלי", עולם של רשתות חברתיות, של קניות ברשת, של מטבעות וירטואליים ועוד. לדעת מומחים, צועד העולם לקראת כיוון יותר ויותר וירטואלי, כשחלק גדול מהפעילות שלנו תתקיים במימד ברשת.  יש לכך משמעויות רבות, בתחום החברתי, הכלכלי, הפוליטי וכמובן החינוכי. בעוד שהילדים ובני הנוער כבר נמצאים בעולם זה, המבוגרים מרגישים במידה רבה מודרים ממנו. רבים מההורים והמורים מבטאים חשש מפני העולם הלא מוכר שהפך להיות זירת הפעילות המרכזית של ילדיהם. מטרתו של האקתון זה הנה לייצר שיח בין-דורי ביחס להיבטים שונים של העולם הוירטואלי. ההאקתון התבסס על 4 מוקדי עניין, ארבעה תחומים שבהם יש לסוגיית ההתמודדות עם העולם הוירטואלי ביטוי: התחום החברתי-רגשי, התחום הכלכלי-פיסקאלי, התחום הערכי-מוסרי ותחום המצוינות היזמית.
 

הקאתון

בתחילת יוני, נערך ההאקתון מצוינות עתידנית בעולם וירטואלי לכל תלמידי שכבת י' של הרב תחומי עמל דקל וילנאי. לאירוע הגיעה ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת המינהל לפדגוגיה בעמל, ומנהל תיק החינוך במעלה אדומים הראל הורוביץ. באירוע השתתפו כ 140 תלמידי השכבה.
תעופה וחלל

קישור לאלבום תמונות שיתופי של האירוע

להתראות בהאקתונים בשנה הבאה !

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *