MOOC למידה במרחבי החיים – קורס למידה עצמית

חשבו רגע

יוזמה נוספת שהציגה רשת עמל בביאנלה לחדשנות בחינוך, בנייני האומה 2022: למה ללמוד מרחוק כשאפשר לראות מקרוב?

הרעיון המרכזי

שייקספיר אמר, "כל העולם במה, וכל הגברים והנשים בסך הכל שחקנים". אנו טוענים – העולם הוא כיתה וכולנו תלמידים! נבחרת מורי עמל בשיתוף "ערי חינוך", הפיקה מוק חווייתי, דו-לשוני, שעוסק ב"למידה במרחבי החיים". הקורס כולל דוגמאות מעוררות השראה מפרויקטים ברחבי הארץ, ומספק מודל רעיוני בן 6 צעדים, תיבת כלים דיגיטלית מגוונת להפקת תוצר משמעותי, פרק הערכה ורפלקציה הכולל מחוונים, וסרטוני המחשה יפהפיים. "למידה במרחבי החיים", היא חלק מתפיסת עולמה של עמל, המדרבנת את תלמידיה לקחת חלק במארג החיים האמיתי, החי והתוסס של הסביבה והקהילה, לתרום ולהשפיע, לצאת מכותלי בית-הספר למרחב הציבורי ולשבור את גבולות הכיתה והזמן. ה"מוק" של עמל הוצג לראשונה בתחרות בינלאומית בכנס החינוך BETT בלונדון וזכה לציון לשבח.
 
מודל ששת הצעדים
מודל 6צעד ראשון – בחירת המקום,
צעד שני – בדיקה ותכנון ראשוני
צעדים שלישי ורביעי – חלוקה לקבוצות תהליך החקר, חקר עיבוד המידע, הפקת תוצרי הביניים
הצעד החמישי –  התוצר הסופי
הצעד השישי –  הערכה ומשוב  (כיצד מעריכים למידה רב תחומית? כיצד ממשבים מיומנויות?)
וכך, במודל פשוט ויעיל בן שישה צעדים, חוקרים התלמידים את תולדות הקהילה, מחזירים לתושבים את הסיפורים הבלתי נראים שנשכחו ומשאירים אותם כתרומה במרחב הציבורי. סוג זה של למידה מטפח את תחושת השייכות של התלמידים לבית הספר ולעיר שלהם, ומעורר בהם גאווה שהצליחו להחזיר דבר בעל ערך לעיר ולקהילה.

מוק למידה במרחבי החיים by Refaella Evron

enlightenedקישור לאלבום תמונות מההרצאה 

מהי תרומת הרעיון לעיצוב עתיד החינוך?
תפיסת "למידה במרחבי החיים" מבקשת לפתח חווית למידה יצירתית ומגוונת הקשורה לחיים האמיתיים ומשלבת טכנולוגיות מתקדמות התומכות בפדגוגיה. המיזם מבקש לצמצם את הפער בין למידה בבית הספר לבין החיים האמיתיים, שקיים במודל הלמידה המסורתי, ולהעסיק את התלמידים בערך הלמידה ובסביבתם. המטרה היא ליישם חוויות למידה שבהן התלמידים עוברים תהליך של לימוד החומרים, שאילת שאלות ועיסוק בתהליכי למידה משמעותיים.
 
MOOC_DOV
ביתן וירטואלי מוק
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *