מפגשים אינטראקטיבים עם המדע והרפואה

טכנודע

במהלך השבוע השתתפו 220 תלמידי המח״טים מכיתות יא ו-יב במפגשים חווייתיים במוזיאון הטכנודע בחדרה. במהלך הסיור התוודעו התלמידים למגוון נושאים מרתקים.כך  למשל, חלקם, לאחר שסיירו  פלנטריום ולמדו על תעתועי המראות  – בנו טלסקופ.

חלל ותעופה
 

בישול מולקולארי

 

 

חלק אחר ביקרו במעבדה לזיהוי פלילי, למדו לזהות  DNA ועל פי זה פיענחו חידת רצח בלשית
תלמידים אחרים השתתפו בחוויה של בישול מולקולרי.
 שיאו של הביקור התקיים בחלק של המוזיאון העוסק במדעי הרפואה. כאן נחשפו התלמידים למבנה ופעילות המוח, מבנה ופעולות הלב, דרכי החייאה, פעולת הריאות ונזקי העישון, מערכת השמע, מערכת הראיה ועוד ועוד.
תלמידות יושבות בתוך....לב

תלמידות יושבות בתוך….לב

 ניכר היה שהתלמידים נחשפו לראשונה  לתחומי ידע חדשני ומרתק. 
מ. ממח״ט אשדוד אמרה אחרי הפעילות במעבדה לזיהוי פלילי והזיהוי של ה-ד.נ.א." זה בדיוק מה שאני רוצה לעשות אחרי הצבא!" … "היכן אוכל ללמוד את זה?" שאלה בהתרגשות, כי החלום שלה לעבוד במשטרה. ע. ממח"ט רמלה אמרה לאחר הסיור וההסברים המעמיקים על הלב והראות, שחלומה להיות רופאה.
אלו הן רק שתי דוגמאות המעידות על חשיבותו של הביקור לתלמידי המח״טים. ללא ספק, חשיפתם של בני הנוער לתחומי מדע חדשני , מעוררת בהם רצון להרחיב את תחומי העניין והשאיפות לעתיד. את פרויקט ההעשרה החשוב, ריכז ד"ר רמי אמיתי, ראש צוות מח"טים ברשת עמל ומנהל כוח אדם בהוראה במינהל לפדגוגיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *