יום פעילות מעשיר "אמריקה בראי הקולנוע" לתלמידי תוכנית ACCESS

The_Blind_Side_Poster_Israel

צפיה מודרכת בסרט מעורר ההשראה "הזדמנות שנייה

"אמריקה בראי הקולנוע" הינה פעילות שבה משתתפים תלמידי תכנית ACCESS שנים רבות ומאפשרת לתלמידים להכיר את תרבות ארה"ב כפי שהיא משתקפת בקולנוע. במסגרת זו, צפו בסרט המרגש "הזדמנות שנייה",  תלמידי תכנית ACCESS המופעלת בבתי הספר של רשת עמל בחסות שגרירות ארה"ב ירושלים. התלמידים, מבתי הספר הרב-תחומיים עהד, אלסייד, טייבה, טירה עתילי, טירה קאסם, זרזיר, עילוט ואחווה גלבוע  – פתחו את שנת הפעילות של תוכנית ACCESS בצפייה מעוררת השראה, המבוססת על סיפורו האמתי של מייקל אוהר. מייקל, שחקן פוטבול מקצועי, גדל בשכונת מצוקה ונדד בין משפחות אומנה עד אשר אומץ על ידי משפחת טיוהי. שם זכה לראשונה בחייו להשכלה נאותה ולבית חם ותומך, ובהמשך, הפך כמובן לכוכב ספורטקדמה לצפייה עבודה בכיתות בנושאים שבהם עוסק הסרט: חשיבות ההשכלה, ספורט כדרך לעידוד המוטיבציה, גזענות ודעות קדומות, חשיבות המשפחה וחברה תומכת. תלמדי בתי הספר הציגו את הנקודות העיקריות של עבודתם בכיתה לפני ההקרנה, וימשיכו לעסוק בנושאים הללו בכיתות גם לאחר הצפייה בסרט.
בראי הקולנועע

היום נפתח בברכות ד"ר רחל טל, מנהלת הוראת אנגלית ברשת עמל, Alice Murray, English Language Officer, US Embassy Jerusalem .  את חוויותיהם מיום הפעילות סכמו סמיח אקשי, רכז אנגלית בבית הספר אחווה גלבוע ותלמידיו: "התלמידים נהנו מאד מהסרט העוסק במוטיבציה, בעידודה של סביבה תומכת. גיבור הסרט נתקל בקשיים רבים בשל עונייה של משפחתו. התלמידים הזדהו מאד עם ניצחונותיו לאורך תהליך השינוי בחייו". התלמידה פארח ג'אבלי מבית הספר הרב תחומי בטייבה ציינה: "הסרט היה מרתק ומעורר השראה. הסרט מתאר את הצלחתו של מייקל בעקבות אימוצו על ידי משפחה אוהבת ותומכת". את הפעילות הובילו בהצלחה רבה דבי גבאי, מנהלת התכניתו שרי גזית, רכזת התכנית.

לצפייה בקדימון לסרט: The Blind Side (2009) – IMDb

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *