מקשיבים ומדברים למען חברה ישראלית טובה יותר!

מתקנים חברה

סיכום מעגלי שיח של תלמידי עמל  2022
מאת שאול וייגרט, מנהל התחום הערכי-חברתי 

 
בסוף חודש נובמבר התקיימו בבתי הספר שלנו (בפעם השנייה) – שבוע מעגלי שיח. 
ברציונל לקיומם של מעגלי השיח נכתב : 
"החברה הישראלית היא של כולנו, ולתלמידי עמל חלק חשוב בעיצוב תמונת החברה בעתיד. 
מול קשיים, מתחים וקיטוב, אנחנו מוכרחים ליצור אפשרות בהירה ומוארת של נתיב, שבו בני הנוער מובילים מחשבה ואקטיביזם חברתי למען תיקון החברה. 
מול אדישות וניכור כלפי גורלה של החברה הישראלית, מוטלת עלינו החובה לעודד את תחושת האחריות והאכפתיות של בני הנוער, וזאת מתוך הבנה עמוקה שעתידה נמצא גם בידיהם. מה שיקרה כאן בשנים הבאות, תלוי במידה רבה במחשבות, ברצונות ובמעשים שלהם, יותר מאלה של המבוגרים היום.  משום כך אנחנו מבקשים לעצור את שטף היום-יום, ולקיים מעגלי שיח בשבוע אחד בחודש נובמבר, מעגלי שיח של הקשבה ושיתוף במחשבות על עתיד החברה שלנו." 
 
 
במרכז מעגלי השיח עמדו 17 נושאים בחברה הישראלית. בני הנוער התבקשו, לאחר דיון, להחליט על החשובים והדרמטיים ביותר מביניהם, אלה שיש לפעול בהם כדי לתקן את החברה שלנו. 
מעגלי השיח התבססו על חוברת חדשה בעברית ובערבית, ובה תכנים מקוריים שבעזרתם התקיימה הכנת המנחים וגם המעגלים עצמם.
קיום מעגלי השיח בעיצומה של שנת הלימודים ובחלק מבתי הספר לכלל התלמידים במקביל, חייבו התארגנות לא פשוטה, אך לשמחתנו ההכרה בדבר חשיבות הנושא עזרה להתגבר על הקשיים.  

מהשיחות עם מנהלי בתי הספר, מובילי מעגלי השיח, מורים, בני הנוער וגם מביקורי הפדגוגיה במהלך השבוע, ניתן להתרשם שהם עברו בהצלחה רבה ועוררו עניין מתמשך.
יצירת מסגרת והזדמנות לשיח מונחה על ידי בני הנוער, העוסק בעתיד החברה והמדינה של כולנו חייבת להיות חלק מהתרבות החינוכית והארגונית שלנו.
למעגלי השיח טעמים רבים ואולי החשוב ביותר הוא כי חייבים  "להקשיב ולדבר", בסדר זה. 

בעמל אמירים אופקים, עשו שימוש מושל בכיתה האימרסיבית (מעבדת הדימיון) גם במעגלי השיח! ראו דוגמה
שיח
 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *