שגרירי העתיד – מודל האום 2023

24

כמה מרגש ומחמם את הלב לראות תלמידים ותלמידות של רשת עמל, יהודים וערבים, מתכנסים יחד לכנס סיכום תוכנית "מודל האו"ם 2023" שהתקיים במרכז רבין בת"א. התלמידים השתתפו בחודשים האחרונים בלמידה משותפת של חוקי הדיון בוועדות האו"ם בצמדי בתי ספר, כשבכל צמד, בית ספר מהחברה היהודית ובית ספר מהחברה הערבית: עמל ליידי דייויס ת"א ועמל ע"ש יוסף שאהין טייבה, עמל חדרה ועמל טירה קאסם, עמל עהד למצוינות חורה ועמל רמות באר-שבע. הפעילות המשותפת של בתי הספר משקפת את הפסיפס החברתי הייחודי של רשת עמל.

באירוע הסיכום זכו התלמידים והמורים לברכתה של מנכ"לית רשת עמל קארן טל שהדגישה את חשיבות מעורבות בני הנוער בחברה ואת תרומת תוכנית מודל האו"ם לפיתוח קשרים בינאישייים בין תלמידים ממגזריה השונים של החברה הישראלית. בנוסף, נשאה בכנס דברים גילי הרפז, יועצת פוליטית באונסקו, משרד התיאום של האו"ם למשא ומתן במזרח התיכון. בכנס קיימו התלמידים דיון המדמה את ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, כשהנושא שעמד לדיון הוא המוכנות הגלובלית למגפה. כל תלמיד ותלמידה ייצגו  אחת המדינות החברות באו"ם. לשם כך נדרש כל תלמיד להכיר את המדינה, את יכולותיה הכלכליות והחברתיות ואת האתגרים איתן היא מתמודדת. מרגש היה להקשיב לתלמידים ולראות אותם מקיימים דיונים כבדי משקל ומציגים באנגלית רהוטה עמדות מנומקות היטב. 
karen18

הדוברים המצטיינים בכל אחד מחדרי הדיונים:

אמין אבו עקפא, ביה"ס הרב תחומי "קאסם", טירה

גילי אברהמי, ביה"ס הרב תחומי, חדרה

שני שדך, ביה"ס הרב תחומי "ליידי דייויס", תל אביב

מיכל יובל, ביה"ס הרב תחומי "ליידי דייויס", תל אביב

נועה שוורץ, ביה"ס הרב תחומי "ליידי דייויס", תל אביב

זה דור העתיד שלנו, ועל כך גאוותנו.

התוכנית מופעלת ע"י ד"ר רחל טל ואהובה דותן, המחלקה לאנגלית של רשת עמל.
un

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *