הדרייב של תלמידי מרכז היזמות ברב תחומי עמל רמות באר שבע

הקש וסע

פיתחו מיזם ייחודי בשם DriveSchool לפתרון בעיית התחבורה לבית הספר ובחזרה ממנו הביתה

14 תלמידים ממרכז היזמות של בית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע, פיתחו מיזם ייחודי, אפליקציה בשם DriveSchool, שנועדה לחבר בין הורים לתלמידים ולפתור את בעיית התחבורה לבית הספר וממנו.

בכתבה שפורסמה ב- 21/6/23 בעיתון ידיעות אחרונות סיפרה עדי כהן חסין בת ה־14 שמשמשת כמנכ"לית הסטארט-אפ: "האפליקציה יכולה לקשר בין תלמידות שגרות באותו אזור. אם ההורים שלי מקפיצים אותי ברכב שלהם לבית הספר ותלמידה נוספת תכננה לנסוע באוטובוס והתוכנית השתבשה מאיזו סיבה, אז היא יכולה לפתוח את האפליקציה ולבקש מההורים שלי טרמפ. ההורים שלי יקבלו את ההודעה, והיא תוכל לקבל הסעה לבית הספר תמורת ׳מטבע׳ של התוכנה, ששווה בערכו לשלושה שקלים. את המטבעות ניתן לרכוש באפליקציה, וההורים יכולים לבחור לצבור את המטבעות ולהמירן לשקלים או להעביר את המטבע לילדים שלהם על מנת שיוכלו להשתמש גם הם בשירות הטרמפים של DriveSchool״.
 

ממש כמו בחברת הייטק
האפליקציה מותאמת במיוחד למטרה שלשמה נועדה, היא מוזנת במערכת שעות הלימוד בביה"ס, ולא ניתן להזמין דרכה נסיעה בשעות הלימודים. כמו כן האפליקציה מאפשרת לזהות שאכן מדובר בהורים ותלמידים אמיתיים. התלמידים שפיתחו את המיזם במרכז היזמות שאותו מנהל שי מויאל, פועלים ממש כמו בחברת הייטק עם חלוקה לתפקידים מוגדרים בתחומים כמו כספים, שיווק, לוגיסטיקה, עיצוב וגם מחלקת תפעול שמשמשת מערכת בקרה ובודקת שכל המחלקות עומדות ביעדים שהוצבו. הכוונה היא להטמיע את האפליקציה כבר בשנת הלימודים תשפ"ד בכל המכשירים הסלולריים של התלמידים וההורים, ובהמשך להרחיב זאת גם לבתי ספר נוספים וגם בחו"ל.

הרוח היזמית שמאפיינת את עמל
מנהלת בית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע מטי בילו: "בבית ספרנו, כחלק מהתפיסה החינוכית של רשת עמל, אנו מפתחים יזמות בקרב מורים ותלמידים. אני מאמינה שדרך פיתוח יזמות אנו מקנים כלים של חשיבה יצירתית, מתן מענה טכנולוגי וחברתי לבעיות ומנהיגות נוער. היזמות יוצרת בית ספר חדשני המתאים את עצמו למציאות המשתנה".

מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל: "אני מברכת וגאה בתלמידות ובתלמידים שלנו. זו בדיוק הרוח היזמית שמאפיינת את רשת עמל ואת השותפות האמיצה עם מערכת החינוך בעיר באר שבע ועם הנהלת המחוז של משרד החינוך".

ד״ר חפצי זוהר, סגנית ומ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעיריית באר־שבע: "אנחנו גאים בהישגיהם של התלמידות והתלמידים שלנו, יזמיות ויזמים, שיוצאים מבית הספר לחיים כשהם מצוידים בכלים להצלחה מחד, ובערכים של פיתוח קהילתיות בריאה וקיימות מאידך".

 

כתבה בעיתון ידיעות אחרונות, 21.6.23

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *