תהא תשפ"ד שנת לימודים טובה ומבורכת! דיווח מכנס המנהלים הראשון שהתקיים במרכז פרס לחדשנות ושלום

קבוצתית

בפתיחת הכנס הבענו זעזוע עמוק נוכח גל רציחות של חפים מפשע המתרחשות מדי יום.
מנהלת ביה"ס הרב תחומי עמל עתילי למדעים בטירה בושרא דעאס נשאה דברים ושיתפה אותנו בתחושות הקשות של החברה הערבית בימים אלה נוכח הגל הגואה של מעשי הרצח.
המשכו של הכנס היה עשיר בתכנים צופי פני עתיד, תחת הכותרת: "מממשים חזון – יעדי תשפ"ד".

חזון ויעדים
מנכ"לית עמל, הגב' קארן טל, הציגה את החזון ואת הייחודיות שלנו כרשת חינוך ממלכתית דמוקרטית המושתתת על ערכי ההסתדרות, מגילת העצמאות וחוק החינוך הממלכתי, הפועלת להיות רשת החינוך המובילה ערכית ומקצועית בישראל על בסיס הישגים לימודיים וחברתיים מוכחים, ומקדמת צמצום פערים חברתיים-כלכליים. בין הדגשים שציינה המנכ"לית: חיזוק רקמת החיים המשותפת, חיזוק הזהות האישית, הטמעת ערכי הדמוקרטיה הלכה למעשה, חיזוק המעורבות האזרחית של התלמידים, הזכות לשוויון בדגש על זכויות נשים, חיזוק השפה העברית בבתיה"ס הערבים והשפה הערבית ליהודים. הודגשה התפיסה ההוליסטית של בית הספר כארגון, מרכזיות מנהלי ומנהלות בתי הספר ותפקידנו כרשת לתת להם.ן את המעטפת הכוללת, ובכלל זה יצירת רצף של חינוך, השכלה ותעסוקה תוך שיתופי פעולה עם ההסתדרות, התעשייה, האקדמיה וארגוני חברה אזרחית. כדי לחזק את הגשר בין העולם הפנימי לחיצוני והשיתוף עם התעשייה, הצטרף לאחרונה איתי רוזנפלד, מי שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת אפלייד מטיריאלס ישראל, שפועל בעניין זה יחד עם מור טל במטה הרשת.
עו"ד תמר פלד אמיר המשנה למנכ"לית עמל וד"ר קרן צוריאל מעמותת "מעוז", הרחיבו על האתגרים הניצבים בפני בתי הספר בתקופה גועשת של קיטוב, והצורך לקחת אחריות, לייצר מרחב בטוח לתלמידות ולתלמידים ולייצר אמון. 

מי הזיזדסי בארי מנהלת אגף א' חינוך על יסודי הנמצאת כעת בשבתון, האירה את עינינו בכל מה שקשור למחווני התמונה החינוכית, וד"ר עמיר גפן חוקר ומרצה לבינה מלאכותית במכון לחקר יישומי ב"מ בחינוך באגף מו"פ וניסויים, בהרצאתו "מי הזיז את הבינה שלי"? שפך אור על הפוטנציאל הרב הטמון בבינה המלאכותית, על היכולת לייצר הוראה מותאמת אישית והפיג את החששות מפני המציאות המשתנה במהירות לנגד עינינו. 
בהמשך קיימנו סיור מרתק במרכז פרס לשלום ולחדשנות, וחתמנו את הכנס בטקס פרידה מרגש מד"ר רונית אשכנזי עם סיום תפקידה כסמנכ"לית פדגוגיה, מצוות הפדגוגיה רוני ארז, ד"ר ליאור אבימן, יוסי סופר, רעות מידד ומנהלת ביה"ס עמל טק-אין סיגל בז'רנו. הבענו הוקרה ותודה על תרומתם המשמעותית להצלחת הרשת בשנות עבודתם.
מוקירים
תודה לבתיה כץ, לתמר פלד אמיר, לצוות הפדגוגיה ולכל מי שהיה שותף במטה הרשת להכנת הכנס, על קיום כנס מוצלח ומרגש. לתמונות נוספות, ראו פוסט בפייסבוק
יחד נעשה, נצליח ונצטיין!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *