האם לדעתכם כדאי ללמוד מיינקראפט במסגרת בית הספר?

7491bfed-7fb7-4977-a073-c3b015811d98

מאת: יפתח דולברג

"האם לדעתכם כדאי ללמוד מיינקראפט במסגרת בית הספר?" שאלנו את תלמידי רשת עמל בנובמבר האחרון. וכך סיפרה לנו מעיין שוורץ מהרב תחומי רמות בבאר שבע: "זה מהנה, מעשיר את הידע, ונותן כלים להמשך, הייתי רוצה ללמוד לתכנת במיינקראפט במסגרת בית הספר!"
וכך קרה שתלמידי רשת עמל מכיתות ז'-ח מהדרום והמרכז, זכו לפעילות הפגתית, בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל  – בדמות קורס שבועי של בנייה במיינקראפט, עם מדריך מוסמך של מייקרוסופט.
בהמשך אף מתוכנן קורס נוסף להכשרת חונכי מיינקראפט, אשר יפעל במסגרת מעורבות חברתית בכיתה ט'. בשלב זה, התקיימה תחרות מעניינת שבה התבקשו התלמידים לבנות את בית הספר העתידי שלהם. התלמידה מעיין, בנתה בית ספר לפיות, התלמידה קרן אור, אף היא מבאר שבע, בנתה בית ספר של טוטרו (סרט אנימה של סטודיו ג'יבלי) ואילו התלמיד איתי בצ'קאייב מתיכון עמל להייטק ואמנויות ע"ש פרס בתל אביב - בנה את בית ספר העתיד לשנת 2030 ובו "מגרש כדורגל המכיל פינת חי ובו חיות מעופפות בעזרת בלון", והכל בעזרת הדימיון וגם קצת יכולות תכנות. ומספר לנו איתי : "התחרות הייתה לבנות את בית הספר האידאלי, ואני באופן אישי ממש גרוע בלבנות, לכן בהתחלה הייתי עם חבר שלבסוף פרש, אבל קיימנו שיחה בטימס כל יום, כשבמקביל נתנו לנו מגוון משימות כמו להכין בלון בעזרת אטומים במיינקראפט, או ללמוד איך להשתמש במצלמה ולוח וכך הלאה. הרעיון שלי היה בעיקר שהתלמידים יוכלו לעלות ולרדת בעזרת מגלשות או רחפנים, אך אחרי כן עברתי לרכבות. מסתבר שמיינקראפט הוא הכישרון שלי! ואני גם לוקח קרדיט על התמונה "עם ישראל" למעלה…שיהיו בשורות טובות"….
אז אולי כך תראה הכיתה של איתי בעתיד. מה שבטוח זה שרשת עמל תמשיך ליצור תכנים ייחודיים למען התלמידים שלה ולאפשר להם לזכות בפרסים. נתראה בקורסים הבאים!
 

1b6c7c5c-2ce8-49b3-b17f-754eb966fa8b איתי תלמיד64226746-600f-4cad-8240-9d698cadf67d

One Response to האם לדעתכם כדאי ללמוד מיינקראפט במסגרת בית הספר?

  1. מאת איתי בצ'קאייב:

    יצא לי אחלה של בניה ואחלה משתתפים היו.
    (לוקח קרדיט על הבניה של עם ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *