שרת החינוך של באדן וירטמברג בגרמניה תרזה שופר ביקרה בעמל

גרמניה אם חיוורת

השרה הביעה תמיכה מלאה במדינת ישראל בעקבות המתקפה של החמאס ב- 7 באוקטובר

שרת החינוך הנוער והספורט של מדינת באדן וירטמברג בגרמניה, תרזה שופר, הגיעה ב-20.12.23 לביקור בבית הספר הרב תחומי עמל א' פתח תקווה, יחד עם מנהלת לשכתה אלקה אנושקה קורש. בביקור נערך דיון משותף על אופיין של מערכות החינוך בגרמניה ובישראל, בהשתתפות סגן ראש עיריית פתח תקווה וראש מינהל החינוך סרחיו חביאר גולצמן, מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל, מנהלת בית הספר מירי ענני, סגנית ראש מינהל החינוך בעיריה וחברת מועצת העיר ניבה קפלן, המשנה למנכ"לית עמל תמר פלד אמיר, איתי רוזנפלד מהנהלת רשת עמל ולשעבר מנכ"ל חברת אפלייד מטיריאלס, אייל דרי רכז מגמת הנדסת תחבורה מתקדמת – אוטוטק וקובי אביטל סמנכ"ל מו"פ מתודולוגי באיגוד המוסכים ומרצה במכללה.

נפגשה עם תלמידות כיתת י"ג במגמת הנדסת תחבורה מתקדמת
אופניים

השרה ביקרה בסדנת מגמת הנדסת תחבורה מתקדמת, ונפגשה עם תלמידי כיתת י"ג הלומדים במגמה זו במכללה. בדבריה הביעה תמיכה מלאה ובלתי מסויגת בישראל בשמה ובשם ממשלתה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר. השרה הביעה התעניינות רבה באינטגרציה בבית הספר, בהתמודדות עם רב תרבותיות ושפה וביישום מתודות של טכנולוגיות מתקדמות במגמת הנדסת תחבורה מתקדמת בבית הספר. בתשובה לשאלת השרה כיצד מצליחים להביא תלמידים להישגים גבוהים במגמות הטכנולוגיות, השיבה מנהלת בית הספר מירי ענני ששיתוף הפעולה בין העיריה, רשת עמל ומשרד החינוך, תורם להצלחת הצוות בעבודתו עם התלמידים. היא שיבחה את ד"ר ירדנה חדד מנהלת האגף לחינוך העל יסודי ואת סרחיו חביאר גולצמן ראש מינהל החינוך, על היענותם המהירה לכל בקשת סיוע של בית הספר, כמו מחשבים ניידים, תקצוב מיוחד בשל המלחמה וסיוע למשפחות נזקקות בשגרת החירום. בנוסף, הודתה מירי ענני למנכ"לית רשת עמל קארן טל, על הסיוע בהצטיידות למגמות הטכנולוגיות ועל היענותה לצורכי צוות בית הספר. כמו כן ציינה ענני את הפעילות הרגשית טיפולית ייעוצית עם התוכנית החדשה "הקול בראש" שאותה מובילות יועצות בית הספר, תוכנית פורצת דרך שנועדה לחזק את האקלים החינוכי החיובי בבית הספר, באמצעות טיפוח מודעות עצמית והוראת אסטרטגיות מעשיות המעצימות את בני הנוער.
 

רצון לפתח שיתופי פעולה ללמידה משותפת
מנכ"לית קבוצת הרב תחומי עמל קארן טל ציינה במיוחד את שיתוף הפעולה המצוין של רשת עמל עם עיריית פתח תקווה המתפרס על פני עשורים רבים ועם משרד החינוך, והדגישה את מחויבותו של ראש העיר רמי גרינברג למצוינות ולחינוך איכותי וערכי, ואת דאגתו לכך שכל ילד וילדה יקבלו מענה מתאים שיאפשר להם להגשים את עצמם ולהגיע לזכאות לבגרות איכותית. בסיום הביקור אמרה קארן טל: "בימים אלה, כשמדינת ישראל מנהלת מערכה קשה בשדה הקרב וגם בזירה המדינית, חיממו את הלב דבריה של השרה על התמיכה בישראל בשעתה הקשה. דיברנו גם על הרצון לפתח שיתופי פעולה בלמידה משותפת בתחום החינוך הטכנולוגי והמקצועי, ובכלל זה חילופי משלחות של מנהלים.ות בתי ספר, סגלי הוראה ותלמידים.ות". יצוין כי מדינת באדן וירטמברג היא השלישית בגודלה בגרמניה. חיים בה כ-11 מיליון תושבים בהם כ-2.5 מיליון תלמידים, רבים מהם ילדי מהגרים. בבירתה שטוטגרט ישנם קווי ייצור של כלי הרכב מרצדס ופורשה.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *