תלמידי ACCESS מבקרים בתערוכה 'עדות מקומית' במסגרת אירוע הסיום לתוכנית

Outstanding Students

 

בסוף פברואר, התקיים טקס הסיום של תכנית English Access Microscholarship Program לשנה"ל תשפ"ד.
האירוע התקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. כ- 160 תלמידי כיתות י"ב מבתי הספר הרב תחומיים עמל אלסייד, עהד, טייבה, טירה קאסם, טירה עתילי ,עילוט, אחווה גלבוע וזרזיר השתתפו באירוע. אחת ממטרותיו של אירוע הסיום  במתכונתו זו היא קידום מנהיגות, מעורבות חברתית ומצוינות. תוכנית Access מקדמת תלמידים בכיתות י', י"א וי"ב לבחינת הבגרות באנגלית ברמת 4-5 יח"ל. במסגרת התוכנית זוכים התלמידים לתוספת שעות לימוד, מילונים וספרי לימוד. 
אולם, אין די בכך. במהלך לימודיהם בתוכנית, משתתפים התלמידים בתכנית העשרה ופעילות תרבותית מגוונת, סדנאות דיבייט, צילום, storytelling ומופעים, ולומדים על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה וערכי תרבות ארה"ב. התלמידים משתתפים בימי "אמריקה בראי הקולנוע", מתנדבים בקהילה ונהנים מפעילות מחנה קיץ ייחודי. 
כ-95% מהתלמידים שלומדים בתוכנית, עוברים את בחינות הבגרות באנגלית בהצלחה, וכך נפתחות בפניהם דלתות המוסדות להשכלה גבוהה . בוגרים רבים של התכנית ממשיכים בלימודים אקדמיים במגוון תחומים.
נספחת התרבות Cultural Attache
התוכנית ממומנת על ידי שגרירות ארה"ב ירושלים, ומופעלת ע"י המחלקה לאנגלית של קבוצת עמל משנת 2005. גם המורים המשתתפים בתכנית זוכים לליווי, הדרכה אישית וקבוצתית ותוכניות פיתוח מקצועי. וכך נוצרת בקרבם גאוות יחידה, שיתוף פעולה יומיומי והפרייה הדדית. את טקס הסיום כיבדו בנוכחותן נציגות שגרירות ארה"ב ירושלים:   Ms.  Caroline Platt, Cultural Attaché,  Ms. Manal haddad, Cultural Program Specialist and Sari Shbeta, Press and Media Coordinator. נספחת התרבות של שגרירות ארה"ב פתחה את טקס הסיום וציינה את הקשר המיוחד של שגרירות ארה"ב עם המחלקה לאנגלית ברשת עמל ואת ההשקעה הרבה של הרשת וצוות המורים בהצלחת התוכנית. נציג המורים, סמיח אקאשי, בירך את התלמידים המסיימים והודה בחום לשגרירות ארה"ב על השקעתה בדור העתיד. התלמידה תמרה עיידאת  ברכה והודתה על ההזדמנות המיוחדת שניתנה לתלמידים להשתתף בתכנית ועל תרומתה לשיפור מיומנויות השפה. האירוע הסתיים בחלוקת תעודות הצטיינות ושי לתלמידים בעלי הישגים גבוהים במיוחד ותעודות סיום לבוגרי התוכנית.
סארי שבטה שיתף את התלמידים במסלול חייו שהוביל אותו מבית הספר הרב תחומי עמל טייבה לעבודתו בשגרירות ארה"ב. בנוסף שמעו התלמידים את שיחתם של שני סטודנטים, בוגרי בתי הספר של רשת עמל שסיפרו על לימודיהם באוניברסיטה. הסטודנטים שיתפו את התלמידים בנושאי לימודיהם, בהצלחותיהם ובאתגרים העומדים בפני סטודנטים שעברית אינה שפת האם שלהם. סיפורי ההצלחה של הסטודנטים מהווים השראה לבוגרי תכנית Access .
חלק מהתלמידים פתח את היום בסיור בתערוכה 'עדות מקומית' ואחרים סיימו את היום בסיור בתערוכה שאפשרה להם לראות דרך עדשת המצלמה אירועים מרכזיים בשנת 2023 כולל מלחמת 'חרבות ברזל ', ההפגנות, העלייה מאוקראינה, רעידת האדמה בטורקיה ,הר הבית ועוד. יישר כוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *