בגיל הזה לא כדי לכן להיכנס לזה

תופעה עולמית הנמצאת בקרבנו היא ההריון בגיל הצעיר. הסיבה לתופעה כללית זו היא חוסר הידע על מין בטוח בקרב בני נוער שמוביל להריון בלתי רצוי.

מאת: אניה קזקו ולין מדיוני

לחץ חברתי, חוסר אחריות, חוסר ידע ומודעות כל אלה מובילים נערות צעירות להריון בגיל מוקדם. תופעה זו הולכת ומתגברת בשנים האחרונות בהתמדה ומשנה את חייהן של נערות ברגע אחד. צעירות הופכות להיות אמהות, מה שמשפיע עליהן ועל אופי חייהן מבחינה חברתית, משפחתית ונפשית.
 
עולם בני הנוער הוא עולם החשוף לכל דבר המתרחש בן רגע מה שמוביל אותם ליישם
תופעת ההריון נפוצה יותר ויותר בבתי הספר

תופעת ההריון נפוצה יותר ויותר בבתי הספר

במציאות את מה שהם רואים במחשב או בטלוויזיה. חלק מרכזי בנושא זה הוא ההחלטה של הנערות האם לשמור או להפיל את התינוק שלהן.
 
רוב הבנות מפילות את העובר ואם הן לפני גיל 16 קיימת וועדה מיוחדת לאישור הפלה ללא ידיעת ההורים. הבדלי הגילאים ופערי הדורות גורמים לבנות לפחד לשתף את הוריהן בנושא זה בשל דעות קדומות של ההורים ופחד מתגובה קיצונית מצד המשפחה. במקרים אחדים ההורים תומכים בהחלטת בנותיהן בשמירה על העובר ומסייעים להן בגידול התינוק.
 
הכניסה להריון לא רק הורסת את היחסים של הנערה עם המשפחה אלא גם עם הבן זוג שלא בהכרח תומך ואפילו נוטש את בת זוגו בזמן התהליך. לצעירים יש מין אשליה שבגיל הזה הם רואים רק את הצד היפה של ההתבגרות ולא מודעים לצד החשוך יותר שמשמעו פחד.
 
אל תתבייש, תשתמש

אל תתבייש, תשתמש

לכל בעיה יש פתרון וכן גם למקרה זה, הפתרון הוא אמצעי המניעה. בעידן שלנו קיימים כמה וכמה דרכים לקיום יחסי מין בטוחים כגון קונדומים, גלולות למניעת הריון, זריקה למניעת הריון, מדבקה אורית שבועית, טבעת חודשית וכו'. האמצעים הללו קיימים, אך הרבה צעירים אינם מודעים אליהם מה שגורם להיריון לא רצוי.
 
אז אנחנו שואלים אתכם, כיצד ניתן לצמצם בעיה זו? אמצעי מניעה, התייעצות עם ההורים, יחסי מין בטוחים עם בן/בת הזוג שלכם, כל אלה יכולים למנוע מכם להיכנס להריון בגיל צעיר. אז בנות יקרות שמרו על עצמכן. בנים יקרים שמרו על החברות שלכם.
פורסם בקטגוריה בני נוער, חדשות בית הספר, כללי, פנאי ותרבות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *