Eco Wave Power -ייצור חשמל מגלי הים

wave
גם אתם מתמלאים השראה כשאתם בוהים בים? 
הגלים העוצמתיים שנשקפו מחופי פנמה גרמו לדיוויד לב להשתאות. לב, יהודי־קנדי וחובב גלישה, שמתגורר בפנמה וביצע לא מעט אקזיטים במהלך חייו בתחומי הנדל"ן והמשחקים באינטרנט, העמיק והתבונן בתנועה ההרמונית של המים, בקצף שמותירים הגלים, וחשב מה אפשר לעשות עם כל העוצמה הזו. הוא התחיל לחקור את נושא החשמל מגלי הים ואז פגש באינה ברוורמן, באותה עת בחורה צעירה שסיימה תואר ראשון במדע המדינה ושפה וספרות אנגלית. השניים חיברו כוחות במה שלימים יהפוך לחברת ​Eco Wave Power, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית לייצור אנרגיה נקייה מגלים בלבד. הטכנולוגיה מורכבת ממצופים ייחודיים, המותקנים במבני חוף דוגמת רציפים ומזחים. תנועת הגלים מנדנדת את המצופים, שמגבירים ומפחיתים את הלחץ בבוכנות הידראוליות שדוחסות שמן. השמן הדחוס גורם להנעת מנוע הידראולי, והרוטציה המכנית מומרת לחשמל שמוזרם לרשת. במזג אוויר קיצוני, מתרוממים המצופים מעל למפלס המים ונשארים במנח אנכי עד שוך הסערה. 


תחנת פיילוט של הטכנולוגיה, הממוקמת בגיברלטר, מייצרת חשמל נקי לשימוש התושבים מאז 2016. בישראל מופעלת תחנת כזו בנמל יפו, שקיבלה את מימון משרד האנרגיה להרחבת פעילותה. בחודשים הקרובים שואפים בחברה לחבר את התחנה לרשת החשמל של ת"א ובכך לייצר חשמל ירוק, הלכה למעשה.
"מאחר שרוב העולם מורכב ממים, אפשר לייצר מגלי הים בלבד בסביבות פי שניים מכמות החשמל שהעולם מייצר כעת. זו כמות גדולה מאוד", מסבירה מנכ"לית אקו ווייב, אינה ברוורמן. "שוק האנרגיה המתחדשת העולמי עומד רק על 18%. יש לנו הרבה איפה להשתפר, וחשמל מגלי הים הוא חלק מהותי ממכלול האנרגיה העולמית – שבוודאי יהיה חלק מרכזי בערי העתיד, גם במדינת ישראל."יש תוכנית בעיריית ת"א שעד 2030 – 100 אחוז מהחשמל של העירייה יהיה מאנרגיה מתחדשת. בישראל יש פוטנציאל לייצר 200 מגה ואט מגלי הים, שזה בערך 200 אלף משקי בית שיתבססו על אנרגיה ירוקה. אם נגיע במדינת ישראל לכך ש־40-30 אחוזים מצריכת החשמל יגיעו ממקורות אנרגיה מתחדשת – גלים, רוח, סולארי, מצב המדינה יהיה ממש טוב", מסכמת ברוורמן.
פורסם בישראל היום, העיר שחוברה לה יחדיו

פורסם בקטגוריה התייעלות אנרגטית, מים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *