לראשונה בארץ, מסלול ללימוד אנימציה 3D בעמל רב תחומי באר שבע

wanted-copy

מאת: רפאלה בלס

 לראשונה בארץ, מסלול ללימוד אנימציה תלת מימדית במסגרת הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת במשרד החינוך. המסלול פורץ הדרך, פרי חזונו של המפמ"ר יוסי בר דוד,  מותאם לתלמידים מוכשרים המבקשים להתמחות בתחום האנימציה התלת מימדית. משך הלימודים 3 שנים, מ-י' עד יב', וניתנת אפשרות ללימודי המשך במכללות להנדסאי תקשורת לקראת תואר הנדסאי קולנוע ותקשורת. בוגר המסלול יהיה אדם בעל גישה סקרנית, בעל יכולת חקר ואיסוף מידע ממקורות שונים. באמצעות כלי האנימציה, יוכל הבוגר לייצר תכנים מקצועיים ולהפיק סיפור קולנועי קצר שעושה שימוש בז'אנר.

יוסי בר דוד, מפמ"ר מגמות התקשורת, מינהל מדע וטכנולוגיה: "כיום מדברים על היכולת לתעד נושאים ואירועים באמצעות שילוב של ז'אנרים, ויכולת זו תופסת מקום חשוב בפרויקטים של הרב תחומי רמות באר שבע. בשלוש השנים האחרונות,  אנו עדים לשילוב מרתק בין הז'אנר של הדוקומנטרי הקלאסי, לבין אמצעי ההמחשה האקספרסיביים של האנימציה. שילוב קטעי האנימציה שופך אור על אירועים ומקרים מאד משמעותיים בחיי התלמידים – כך למשל, במסגרת הפרויקט, הופק סרט מעולה במסגרת בית הספר, על אירוע טראגי שהתרחש לפני שלוש שנים, ובו נדקר למוות חבר מבית הספר. התלמידים התמודדו עם המקרה באמצעות קטע שחזור מרשים של האירוע עצמו, ונתנו ביטוי לכל המחשבות שנבעו כתוצאה מהמקרה הטראגי. כל שנה, מקפידים תלמידי י"ב לשלב יכולות אנימציה ברמה מאד גבוהה בפרויקט הגמר שלהם, דבר שלא קיים בשום מגמה אחרת בארץ.20150312_141057
כרגע, אנו בעיצומה של תחרות הסרטים השנתית לזכרו של מאיר חסון, הגמר יהיה בבאר שבע בחודש מרץ, ואני שמח לבשר שהסרט של בית הספר, שמשלב קטעי אנימציה באיכות גבוהה לצד זא'נר ראיונות דוקומנטרי – עלה לשלב הגמר, ויתמודד עם תשעה סרטים נוספים מכל רחבי הארץ".

prison-copy

 

 

מטי בילו, מנהלת בית הספר: "אחד העקרונות המרכזיים בבית ספרנו, הוא חדשנות ושימוש בטכנולוגיה. אנו מעוניינים לחזק את הלמידה המשמעותית. במסגרת הובלה למצוינות, אנו מאפשרים לתלמידנו ללמוד תחומים מגוונים, ואחד מהם הוא באמת תחום האנימציה. מגמה זו יוקרתית וייחודית מסוגה ברשת עמל, ובארץ בכלל, ומסייעת לבית ספרנו לממש חזון של למידה משמעותית, שמצד אחד – רלבנטית למאה העשרים ואחת, ומצד שני – פותחת אופקים תעסוקתיים רחבים לעולם העתיד. התלמידים המובילים בוחרים ללמוד במגמת אנימציה ורוכשים מיומנויות ומקצוע בינלאומי נדרש". 

קותי בלוךאמן, יוצר, מורה לצילום ואנימציה, מספר שהמגמה נפתחה לפני כשלוש שנים, בעקבות ביקוש של תלמידים, שהתעניינו בתחום האנימציה התלת מימדית, והעמידו בפניו את האתגר. קותי הרים את הכפפה ויצר למסע לימוד משותף ומרתק, שבו החלו ללמוד את תחום התוכנה המהפכני הזה בחדוות יצירה ועבודה, המשותפת לתלמידים ולמורה. "הבנתי", הוא אומר, "שאם רוצים לשדרג את התחום של תקשורת ויזואלית, צריך ללמוד את הספרות המקצועית ולעבור מתחומי הטלויזיה הבסיסיים לתחומים נוספים המשלבים מורכבות דינמית, כישרון, טכניקה וכמובן יכולת התמדה". "המפמ"ר שלנו", הוא מוסיף בחיוך, "נדלק" על זה בצורה דרמטית, הבין את המשמעויות הנגזרות וסייע לנו רבות בתחום התשתית, ותוכנית הלימודים. אנו חייבים לו את החזון ופריצת הדרך, תוכנית לימודים ייחודית זו הרצה בבית ספרנו, היא היחידה בארץ המיישמת אנימציה תלת מימדית, ופותחת צוהר לתחום צעיר וחלוצי הנמצא בהקמה, ועתידו משתרע מעבר לאופק".

revital

רויטל אוסטר כיתה יא':

"את לימודי האנימציה שלי, לא התחלתי יחד עם שאר הקבוצה. לפני שנה, לא חשבתי שאפנה לכיוון האלקטרוני, תמיד הכינו אותנו "הדבר דורש המון זמן.." וזמן הוא משהו שהיה תמיד חסר לי. במהלך כיתה י' התחלתי לראות את התהליך שעוברים תלמידי האנימציה עם המורה קותי, חשבתי הרבה והבנתי שאולי אמצא את עצמי בתחום הזה. פניתי למורה לתקשורת מעשית, ולאחר כשבוע כבר יצרתי את הפרויקט הראשון שלי..! מהר מאוד נכנסתי לעניינים ו"נדלקתי" על התחום. יצירת אנימציה, צורות חדשות לגמרי, שנוצרות על המסך מאפס, מאפשרת לנו להביע את עצמנו ולתת ליצירתיות לזרום. אמנם איני יודעת במדויק במה אעסוק בעתיד, אפשרויות רבות פתוחות בפני, אך אם יש דבר שאני יודעת בוודאות, הוא שתחום האנימציה הוא אחת האפשרויות המובילות! "

my-room-psd-master-2-copy Car-Garage-Vray-scene-3-copy

 

ofri

עפרי אנגלשטיין תלמידת כיתה יא': "ברגע שבחרתי את התחום אנימציה במסלול המעשי של תקשורת, נפתחו בפני דלתות לידע רחב יותר. הבנתי באמת איך עשויים סרטים, ואני מיישמת זאת בהפקה. היום אני יודעת שהאנימציה יכולה לפתוח לי דלתות בחיים, בין אם בתחום העבודה או כתחביב, לבטא את עצמי."
 

נגה שירצקי תלמידת כיתה י': "התחלתי ללמוד השנה אנימציה במסגרת לימודי תקשורת, אני נהנית מאוד מהלימודים ולמרות שעברו רק חודשיים מאז השיעור הראשון, אני מרגישה שאני מתקדמת בחומר במהירות ומבינה את העולם הזה טוב יותר. אני אפילו שוקלת בעתיד להעמיק את לימודיי בנושא ולעסוק בתחום."

 

ron

רון סיבירסקי כיתה י':  "הלימודים באנימציה הם ממש טובים, ולדעתי אפילו  מעט ממכרים…נושא האנימציה התלת מימדית שינה את חיי בכך שהרחיב לי אופקים, וגרם לי לחשוב מחדש על מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול, והבנתי שאולי זה יהיה המקצוע העתידי שלי. אני ממש אוהב לעסוק באנימציה, בכל זמן ומקום. את רוב שעות הפנאי אני מבלה במחשב בבית הספר, רק כדי שאוכל לעסוק באנימציה ולהתממשק עם חידושים, כך שאוכל להשתמש בהם בהמשך העבודה. האמת, שאני כל כך להוט, פשוט כיוון שזהו נושא כה מעניין ומסקרן ועוד לא שבעתי ממנו."


טל דיקמן תלמידת כיתה י': "אני מאוד נהנית בלימודי אנימציה. זה תחום מאוד מעניין כייפי ומועבר בצורה מקצועית ביותר. התוכנית דורשת למידה מעמיקה והתעסקות של שעות רבות כדי לייצר תוצרים שבסופו של דבר גורמים לי לגאווה רבה. אני יודעת שאנימציה זה תחום שמעט מאד אנשים עוסקים בו בארץ ברצינות, ואני רואה בו אופציה למקצוע בעתיד". last

 

אביב שביט תלמיד כיתה יא': "לימוד מקצוע האנימציה בבית הספר הוא הזדמנות נדירה להיחשף לעולם הקולנוע המקצועי. אני לומד אנימציה כבר שנתיים, ואני יכול להגיד שמצאתי תחביב שמעניין אותי מאוד ויכול לפתוח לי אפיקים לתעסוקה בתחום זה בעתיד".

 

 

נאוה אנקרי, רכזת המגמה: "מגמת התקשורת שלנו היא מגמה גדולה מאד, מלמדים בה ארבעה מורים, כולם בעלי רקע וידע עשיר ומקיף בתחום התקשורת המעשי והעיוני. כ- 150 תלמידים בחרו ללמוד במגמת תקשורת בבית הספר, כ- 12 תלמידים מכל שכבה בחרו ללמוד אנימציה, והשאר לומדים טלוויזיה וצילום. אנו  המורים, נהנים כל בוקר מחדש ללמד תחום חדשני, עדכני ומעניין. התלמידים נותנים לנו פידבקים חיוביים ומביאים דוגמאות ליישומים רלבנטים בחיי היום יום שלהם. המורה המעשי שלהם, קותי, מתעדכן בתוכנות ובתוכניות חדשות הנוגעות לנושאים הכי רלבנטיים – כמו ריאליטי, דוקומנטרי, עיתונאות מקוונת בזמן אמת ועוד. עוד אציין, שהמגמה שלנו לוקחת חלק בפיילוט מצומצם של מספר בתי ספר נבחרים, המיישמים את תוכנית הלימודים החדשה בתקשורת עיונית. בשלוש השנים האחרונות, סרטים של בוגרי המגמה מגיעים למקומות ראשונים בתחרות הארצית של מיטב היצירה הצעירה בישראל. השילוב של אנימציה במגמה, פתח תחום חדש ומרענן ואנו מאד גאים על כך.

לערוץ הסרטונים של המגמה, לחצו כאן!

 לאלבום תמונות תוסס מהווי שיעורי האנימציה ברב תחומי באר שבע, לחצו כאן! 

 

audi-garagh-warehouse-copy  hospital-copyfrankenstien-copy

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *