הרב תחומי עמל ליידי דיויס ת"א, זכה בפרס עיריית ת"א על יזמות וחדשנות פדגוגית

SnipImage

מתוך כעשרים בתי ספר שהגישו פרויקטים לכנס היוקרתי "יצירתיות, חדשנות יזמות בחינוך העל יסודי בעיר תל אביב יפו" לשנת תשע"ו, הצליחו שלושה בתי ספר מרשת עמל לעלות לשלב הגמר : הרב תחומי עמל ליידי דיויס ת"א שאף זכה באחד משלושת המקומות הראשונים ובפרס כספי, בית הספר הניסויי הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א, ובית הספר עמל טכנולוגי ת"א יפו. בשלב הגמר, נבחרו להציג עשר יוזמות חינוכיות מתיכונים שונים ברחבי העיר, על פי קריטריון השילוב היצירתי בין החדשנות ליזמות הפדגוגית. כל בית ספר הציג את המיזם שלו באמצעות הרצאת קצרה בסגנון TED, ותערוכה שבה הציגו תלמידי בית הספר של שלבי החקר ותוצריו. 

ליידי דיויס הציג את הפרויקט בביולוגיה בהובלת הרכזת רויטל נאמן יהל, שמתקיים מזה שלוש שנים לשכבת י"א. במסגרת הפרויקט עסקו התלמידים בשאלת המפתח "האם הסרטן הוא בלתי נמנע?", חקרו סוגי סרטן שונים וקיימו הסברה קהילתית ששיאה ביום הסרטן הבינלאומי, כשהעלו לרשת קמפיינים שיצרו באמצעות אייפדים וטכנולוגיה ניידת, לטובת העלאת המודעות למחלה. 
 
שרה הלפרין, מנהלת בית הספר: הפרויקט שהוצג בכנס תל אביב הוא אחד ממניין רב של פרויקטים הפועלים בבית הספר. צוות המורים בהובלת רשת עמל, המנטורים המקצועיים של בית הספר והמכון הדמוקרטי – עזרו לשינוי שחל בתפיסה הפדגוגית להפוך מרעיון למעשה. בית הספר, הוא חלק מקהילת בתי ספר מובילים בעמל, המשתתפים בניסוי קהילה ומטמיעים למידה והוראה בשיטת  הייטק-היי HTH. חיבור הפדגוגיה לערכים הוא זה המאפשר את הפעולה החברתית אקטיבית הנדרשת במרבית הפרויקטים. על מהלך זה ועל העובדה כי הינו מתפשט והופך לחלק מהוויית בית הספר אני גאה מאוד. 
לראיון וידאו בוואלה ניוז עם שרה הלפרין, לחצו כאן
 
בית הספר הניסויי הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א, הציג מיזם חדש בשיתוף פעולה עם בית ספר און לחינוך מיוחד ומוזיאון ארץ ישראל ת"א – מסלול תיירות דיגיטלי בדגש נגישות, בעקבות "ניבים יוצאים מהכלים". במיזם, שנמצא עדיין בתהליך הפקה, יגלו המבקרים במוזיאון כיצד חיי היום יום בתקופת האבות, שהיו חקלאיים ברובם – משתקפים עד עצם היום הזה ברבדים הלשוניים של השפה העברית ויראו באופן מוחשי את הכלים שהפכו למטאפורה. באמצעות סריקת קוד פשוטה, יקבלו המבקרים תחנות מידע עשירות ובהן סצנות מקראיות, ראיונות עם אוצרי התערוכות, סרטונים מונגשים וכמובן תרבות חומרית. 
Powered by emaze 
כנס זה התקיים בפעם הראשונה בשנת תשע"ה, אז זכה בית הספר הניסויי עמל שבח מופת ת"א במקום הראשון על פרויקט Cell Aviv Sarona, שבימים אלו תולה עיריית ת"א את שלטיו ברחבי המתחם.
 
בית הספר עמל טכנולוגי ת"א, הציג כיצד תלמידי י-י"ב במגמת השיווק והפרסום, לקחו על עצמם לסייע לקהילה באמצעות מסעות פרסום והסברה, בסיוע מקצועי של מנטורים מחברת קוקה קולה. השנה הודגמו שלושה קמפיינים פרסומיים חשובים: עידוד הלוחמה בתאונות הדרכים, עידוד דיווח על ילדים נפגעי אלימות, העצמת נערים ונערות הנמצאים במצוקה.
 
מנכ"ל רשת עמל עו"ד רוית דום עיני: "אני מברכת את בתי הספר שלנו על ההישגים המדהימים במעמד החשוב והחגיגי הזה. שוב הוכחתם שאתם ניצבים בקו הראשון של היזמות, החדשנות והמצוינות שמובילה רשת עמל. בהזדמנות זו אני שמחה לבשר שהרשת מקיימת השנה, זו הפעם הראשונה, תחרות יזמית ארצית גדולה המיועדת לתלמידים בעלי חשיבה יצירתית בכל בתי הספר, כשהדגש הוא על פיתוחים יזמיים חדשניים למען אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. כל זאת תוך שיתוף מנטורים מהתעשייה המודרנית, שינחו וילוו את התלמידים, משלב החשיבה והתכנון ועד לשלב היישום".
 
ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה בעמל: "אנו ברשת עמל יוצרים שינוי דרמטי בדרכי ההוראה-למידה. אנו מובילים חדשנות חינוכית והוראה יצירתית, המחוברת לעולם האמיתי ונותנת משמעות ערכית לתהליכי הלמידה. המורים שלנו מטמיעים תרבות בית ספרית של למידה מבוססת פרויקטים, הנטועה בקהילה ורלבנטית לעולמם של התלמידים. אך טבעי הוא שבתי הספר של רשת עמל בעיר תל-אביב, אשר חווים תהליכי עומק של הפיכת המורים למעצבי למידה ויזמים חינוכיים, יזכו בהכרה של העיר תל אביב על עשייתם בתחומים אלה ועל כך אני מברכת אותם מקרב לב, יישר כוח".  
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *