מפגש עמיתים מרגש מטעם ETF בצל הפלישה לאוקראינה – במרכז היזמות של תיכון עמל ע"ש פרס

peres_center

מאת: רפאלה בלס
בתחילת החודש, אירח מרכז היזמות של תיכון עמל להייטק ולאמנויות ע"ש פרס, מפגש עמיתים וירטואלי מטעם ETF ממדינות עמיתות של האיחוד האירופי, השותפות למסגרת קהילת ה ENE הבינלאומית (11 מרכזים מהעולם). המפגש התקיים בצל העננה הכבדה של הפלישה לאוקראינה, וכלל באופן ספונטני גם דו-שיח חי באנגלית וברוסית, עם בני נוער מהערים הנצורות באוקראינה. היה זה השבוע השני למלחמה, ונושא זה עמד במרכז סדר היום של תלמידי בית הספר, אשר חלקם הגדול הוא מיוצאי ברית המועצות לשעבר, ובאופן טבעי רגשותיהם סוערים (נציין כי בית הספר קולט לשורותיו בימים אלו בני נוער מאוקראינה ומרוסיה, המקבלים שיעורים בשפתם). את המפגש ניהל לב ברמן, מנהל מרכז היזמות, אשר ארגן במהירות את השיח עם אנשי הקשר מרוסיה ומאוקראינה, שהתווספו לתוכנית הבינלאומית המקורית העוסקת ב"הכלה חברתית" בתקופה שלאחר הקורונה. למפגש קדם סיור של חברי משלחת ה- ETF המבקרים בארץ, עם מנכלית עמל עו"ד רוית דום ונציגי הוועדה הלאומית לחינוך טכנולוגי, במרכז היזמות עמל ליידי דייויס תל אביב. 

Ukraine warהפרזנטציה של לב ברמן מנהל מרכז הייטק פרס (ראו כאן), ששילבה רב שיח של תלמידי המרכז ברוסית ובאנגלית עם בני נוער נצורים באוקראינה, זכתה לאהדה ותגובות רבות. היא כללה בין היתר גם טעימה מתוצרי התלמידים במרכז היזמות (מיזם Unlimited class ומיזם Think’a’Feedback), וכן סיור וירטואלי ב- 360 במרחבים הפתוחים של התיכון, לטובת חברי הקהילה בחו"ל, שנבצר מהם להגיע לישראל, הנה כאן (החיצים הכתומים מעבירים בין המרחבים).


סיור מודרך 360
סיכמה את המפגש הגב' לידה קיטה: חברי צוות ההכלה החברתית של ETF ENE היקרים, ברצוננו להודות לרובכם שהצליחו להתחבר באופן וירטואלי לביקור העמיתים הישראלי של ETF ENE SISI בהנחיית ההנהלה הישראלית וכל הצוות והסטודנטים של מרכז היזמות והחדשנות של עמל להייטק ואמנויות ע"ש פרס. אנא הרשו לנו להודות לכולם על עבודתכם המעולה. זה היה נפלא להיות אתכם יחד במבנה חינוך כל כך מעורר השראה. שותפות עמיתים זו שהושקה לראשונה של ETF ENE SISI , "העלתה את הרף" לכל חברי הקהילה. אנו מצפים לכל אחד מכם להראות את הפיתוחים החדשניים שלכם  להשתתף בדוגמאות הנהדרות ומעוררות ההשראה שאתם שולחים, בהתייחס לשיטות שוויון והכלה וחדשנות ולהמשך עבודה בעתיד הקרוב! " 

המצגת של מרכז היזמות והחדשנות עמל להייטק ואמנויות ע"ש פרס
מצגת – THE SISI PEER REVIEW
הקלטת המפגש בזום
כתבה על המפגש הקודם


ETF היא סוכנות של האיחוד האירופי, התומכת במדינות עמיתות של האיחוד האירופי ברפורמה במערכות החינוך, ההכשרה ושוק העבודה שלהן. רשת המצוינות של ה-ETF  הלא היא ה- ENE, נועדה לעודד שיתוף של רעיונות, פרקטיקות וניסיון בין מרכזי מצוינות ברמה הלאומית והבינלאומית כאחד. יוזמת ההכלה החברתית של ETF נקראת ENE – " הכלה חברתית ברשת של מצוינות" (שיטות הוראה ולמידה דיגיטליות וחדשניות עבור מיומנויות מכילות – אף אחד לא צריך להישאר מאחור)" והושקה ב-13 בדצמבר 2021. "מצוינות בהכלה חברתית" היא מטרת העבודה המשותפת. יעד זה יושג באמצעות שיתוף פעולה ארוך טווח ועבודה משותפת בין כל המדינות השותפות ל-ETF, אשר אישרו חברות בקהילת עמיתים זו. שיתוף פעולה זה נועד לגבש את שיטות ההכלה, הפעילויות והפרקטיקות החדשניות שפותחו ברמה המקומית, כדי לנצל טוב יותר את טווח ההשפעה שלהם על מצוינות מכילה. באופן זה יוקמו שותפויות באמצעות חילופי עמיתים/למידה וחשוב מכך  – פיתוח משותף של מודלים שניתן לשכפל בהקשרים שונים. כל חברי CoVEs לשילוב חברתי, ממדינות אלבניה, גאורגיה, ישראל וטורקיה – יזכו בסיוע לנצל את ההזדמנויות לנראות, שיתוף פעולה ותמיכה משופרים. במסגרת התמיכה המתוכננת שלה, ETF ו-ENAIP NET ENAIPNET Social Enterprise – הכשרה לפיתוח אינטגרלי של אנשים שואפות לספק לחברי CoVEs הזדמנויות לשתף פעולה עם מרכזים אחרים הפועלים בתוך המדינות החברות באיחוד האירופי, כמו גם בינם לבין עצמם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *