מפגש של השראה: רשמים ממפגש הסיום במייקרוסופט של מעבדת החדשנות מעמל

מייקרוסופט

מאת: ד"ר זהבה שטר

מעבדת החדשנות של רשת עמל החלה את צעדיה השנה בצל הקורונה, והגיעה לסיומה בביקור במקום הכי חדשני ומעורר השראה עליו חלמנו – ביקור במיקרוסופט. התחלנו את הביקור בגארז' –  מעבדת החדשנות של מיקרוסופט. מקום שבו נפגשים עמיתים, חולמים ובודקים איך ניתן להגשים רעיונות ו"לפתוח את הראש".  התפיסה היא של "מוח צומח", שבו יש חופש יצירתי ושיתוף. החדר מכיל מדפסות חדשניות: מדפסת תלת-מימד, מדפסות פוסטרים ומכונת תפירה ואריגה לשירות העובדים. 

צורת העבודה שאליה נחשפנו הייתה חידוש בעבורנו – העובדים מחליטים היכן הם עובדים ומתי הם מגיעים. יש התייחסות לעובדים עם צרכים מיוחדים כמו נגישות, שולחן עולה ויורד, שביל לכבדי ראיה ועוד.  בסיום המפגש, נחשפנו לכלי ללימוד קריאה שיכול לעזור למורה בהנגשה של טקסטים בשפות שונות.  לא יכולנו שלא לחלום כיצד ניתן ליישם רעיונות נפלאים אלו בתחום החינוך. יצאנו מלאי השראה, והנעה ליצור שינוי כל אחד ואחת בבית ספרו(ה).  

מעבדה-1024x768

רעות שני מידד, מנהלת תחום חדשנות בעמל: "מעבדת החדשנות של הרשת הציבה לעצמה מטרה בשנה״ל תשפב ליצור חדשנות אצל המורים ובכיתות מתוך תשוקה לאחר תקופת הקורונה. במהלך ההשתלמות שהובלנו לב ברמן, מנהל מרכז היזמות של עמל הייטק ואומנויות ואני, ביקרו המורים בבתי ספר ובמקומות מעוררי השראה, למדו תאוריות עדכניות של אדפטיביות ויזמות והפעילו פיילוטים ניסויים של רעיונותיהם, כל אחד בבית ספרו, אנחנו גאים בהם מאד, כל הכבוד!!"

לימור אברהם, עמל טק-אין: "ההשתלמות הייתה מעניינת ונתנה לי לעוף על החלומות הרצונות שלי, ולחשוב על בחירה ואוטונומיה של תלמיד ומורה". 
ד"ר זהבה שטר, הרב תחומי עמל חדרה: "ההשתלמות חידדה לי את מושג הרב-תחומיות, וכבר במהלך השנה של ההשתלמות יצרתי תוכנית רב תחומית המשלבת היסטוריה- תנך וספרות לתלמידים בנושא השואה . כמו כן ההשתלמות חידדה לי כמה חשוב הלומד העצמאי." 
סלמאן פרס, הרב תחומי עמל כסרא סמיע: ההשתלמות חידדה לי כמה חשוב להתחדש ולתת כבוד לתלמידים, לתת להם להיות אלו שאחראים על החדשנות בביה"ס!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *